خبرگزاري فارس: عضو دفتر سياسي جبهه آزاديبخش فلسطين "ساف " هدف آمريكا از ارايه طرح جديد خود تحت لواي مذاكرات سازش را جلوگيري از اجراي قوانين بينالمللي عليه رژيم صهيونيستي داشت.

به گزارش فارس، "علي عزيز " در گفتوگو با شبكه العالم اظهار داشت: طرح پيشنهادي آمريكا به اسرائيل براي توقف موقت شهرك سازي در راستاي تكميل اقدامات واشنگتن و تل آويو براي ضربه زدن به ملت فلسطين و حقوق ملي ثابت آنان است.
علي عزيز با اشاره به خطر كمكهاي فني، اقتصادي و نظامي گسترده آمريكا به رژيم صهيونيستي تصريح كرد: خطرناكتر از اين مسئله تلاش آمريكا براي بستن راهها به روي اجراي قوانين بين المللي عليه اين رژيم و حمايت از كابينه اشغالگران در يهودي سازي قدس اشغالي و كرانه باختري است.
وي تاكيد كرد كابينه "بنيامين نتانياهو " نخست وزير اسرائيل در صدد است كه نقش آمريكا را در ساكت كردن جامعه بينالمللي به خاطر جنايتها و اقدامات نژادپرستانه تل آويو و يهودي سازي تضمين كند، زيرا اسرائيل به خوبي مي داند كه جنايتهايش عليه ملت فلسطين از جمله يهوديسازي قدس با قوانين و مقررات بينالمللي مغاير است.
على عزيز از سران كشورهاي عربي و وزراي خارجه عرب خواست كه با "مطرح كردن مسئله فلسطين در شوراي امنيت سازمان ملل "، رژيم صهيونيستي نژادپرست و اشغالگر را رسوا كنند.
عضو دفتر سياسي ساف با انتقاد از هماهنگي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين با اشغالگران از اين تشكيلات خواست كه فورا اين اقدامات را متوقف كند.
وي گفت: توقف هماهنگي امنيتي تشكيلات خودگردان با اشغالگران در راستاي منافع ملي فلسطين است و از سوي ديگر آنها را در تنگنايي بزرگ قرار مي دهد.
خبرگزاري فارس: اتحاديه عرب از دست داشتن تعدادي سازمان و انجمن آمريكايي معاف از پرداخت ماليات در تامين هزينههاي مالي شهركسازي و مصادره املاك و مستغلات فلسطينيان ساكن بخش قديمي شهر قدس و محلههاي آن پرده برداشت.

به گزارش فارس، اتحاديه عرب از دست داشتن تعدادي سازمان و انجمن آمريكايي معاف از پرداخت ماليات در تامين هزينههاي مالي شهركسازي و مصادره املاك و مستغلات فلسطينيان ساكن بخش قديمي شهر قدس و محلههاي آن پرده برداشت.
بنا بر گزارش مركز اطلاعرساني فلسطين، اين اتحاديه طي گزارشي اعلام كرد كه اين سازمان ها و انجمن ها از ساخت شهركهاي غيرقانوني در قدس شرقي حمايت مالي به عمل ميآورند و بتازگي بيش از 70 مورد از املاك و مستغلات بخش قديمي اين شهر و 40 مورد از املاك و مستغلات شهرك سلوان را مصادره كردهاند.
در بخش ديگر اين گزارش آمده است تمامي مبالغي كه انجمنهاي شهركسازي اعطا ميكنند از پرداخت ماليات معاف ميباشند به جزء كمكهاي مالي آمريكايي كه از چندين كانال در اختيار انجمنهاي راديكال شهركسازي قرار ميگيرد.
گفتني است كه دولت آمريكا بارها از تمايل خود مبني بر دستيابي به توافقنامه سازش در منطقه خاورميانه خبر داده و خواستار توقف شهركسازي در فلسطين اشغالي شده و شهركسازي را مانعي بر سر راه دستيابي به توافقنامه سازش آتي برشمرده است.
خبرگزاري فارس: دبير كل تشكل موسوم به ديدار احزاب و شخصيتهاي ملي لبنان درباره پيامدهاي منازعه پنهان مصر و عربستان سعودي در عرصه لبنان هشدار داد.

به گزارش فارس، "خالد الرواس " امروز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم با انتقاد از نقش نامتعادل مصر در لبنان اظهار داشت كه چنين نقشي به وحدت ملي لبنان و جايگاه قاهره كه مردم اين كشور و اعراب از آن انتظار دارند، ضربه مي زند.
وي با بيان اينكه مصر قصد دارد تا نفوذ خود در لبنان را در مقايسه با عربستان بيشتر كند و حتي جاي آن را بگيرد، اظهار داشت: استقبال مصر از برخي شخصيت هاي لبناني كه نزديك بود با رفتار خود آتش جنگ داخلي در لبنان را شعله ور كنند، قابل تامل دانست.
الرواس خاطرنشان كرد كه قاهره راه خروج از بحران هاي داخلي خود را در خارج از اين كشور دنبال مي كند اما اين هدف در لبنان تامين نخواهد شد.
دبيركل تشكل ديدار احزاب و شخصيت هاي ملي در عين حال به مصر توصيه كرد كه با سوريه و عربستان براي يافتن راه حل هايي مفيد كه وحدت ملي لبناني ها را تحكيم و تثبيت مي كند، هماهنگ شود.
وي اظهار داشت: اين امكان كه برخي طرف هاي عربي از جمله مصر بخواهند خارج از تفاهم سوريه و عربستان در لبنان ايفاي نقش كنند، ضعيف است.
الرواس تصريح كرد: تفاهم بين سوريه و عربستان در خصوص لبنان بر عرصه سياسي اين كشور تاثير مثبت گذاشته و به تفاهم و نزديكي بيشتر ديدگاه هاي سياسي گروههاي لبناني منجر شده است.
خبرگزاري فارس: رئيس بخش عربي و خاورميانه كانال 10 تلويزيون رژِيم صهيونيستي در چارچوب زمينهسازي اين رژيم براي شعلهور كردن آتش جنگ داخلي در لبنان مدعي شد كه اين كشور در لبه پرتگاه بحرانها و در آستانه جنگ داخلي است.

به گزارش فارس، "يحز كلي " در گفتوگو با كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي براي اختلافافكني در لبنان، ادعا كرد كه عرصه سياسي اين كشور در آستانه اختلاف و بحران داخلي قرار دارد.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، يحز كلي افزود: در صورتي كه دادگاه بينالمللي دست داشتن حزبالله در ترور رفيق حريري نخست وزير پيشين لبنان را ثابت كند، كشمكشها و نزاعهاي سياسي در اين كشور به اوج خود ميرسد.
اين در حالي است كه برخي كارشناسان معتقدند كه بر اساس شواهد حزبالله لبنان، رژيم صهيونيستي رفيق الحريري نخست وزير فقيد لبنان را ترور كرد تا با متهم كردن سوريه و حزبالله به اين اقدام، آتش جنگ داخلي را در لبنان روشن كند.
وي در ادامه ادعاي خود كه حزبالله، جريان المستقبل و غرب را از اعلام نتيجه دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان بر حذر داشته است، افزود: حزب الله تهديد كرده است در صورتي كه اين دادگاه اعضاي آن را به ترور حريري متهم كند، بيروت را ظرف چند ساعت به قبضه خود در ميآورد.
رئيس بخش عربي و خاورميانه شبكه 10 تلويزيون رژِيم صهيونيستي در اين گفتوگو براي بزرگنمايي رويدادهاي لبنان از القاي ادعاهاي دروغين ابايي نكرده و لبنان را به انبار باروت در حال انفجار تشبيه كرده است.
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت امور خارجه مصر شهركسازي رژيم صهيونيستي در اراضي اشغالي فلسطين را غيرقانوني دانست و تاكيد كرد كه قاهره هيچ گونه مانوري را براي تداوم اين شهركسازي هرگز نخواهد پذيرفت.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصري "الشروق "، "حسام زكي " ديروز در اظهاراتي مطبوعاتي اعلام كرد كه شهركسازي اسرائيلي در اراضي فلسطيني از جمله قدس شرقي غيرقانوني و نامشروع و نقض قوانين بينالمللي است.
وي افزود: مصر نميتواند هيچ گونه مانوري را با هدف تداوم هر گونه فعاليتي[در زمينه شهركسازي] و يا اعطاي مشروعيت به آن را بپذيرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قاهره از جزئيات طرح آمريكا براي ازسرگيري مذاكرات سازش فلسطينيان و رژيم صهيونيستي اطلاع داشت، تصريح كرد: مصر اطلاع قبلي از محتواي پيشنهادات آمريكا به اسرائيل براي پذيرش توقف مجدد فعاليت شهركسازي نداشت.
زكي همچنين اظهار داشت : از ديدگاه مصر توقف فعاليت شهركسازي در كرانه باختري هدفي نيست كه در مقابل آن بهاي سنگيني پرداخت شود بلكه اسرائيل بايد اساسا مسئوليت و تعهدات خود در قبال برقراري صلح را بپذيرد.
سخنگوي مصر در ادامه تاكيد كرد كه موضع مصر همچنان پايبندي به ضرورت مذاكرات در مورد زمين و مرزها در درجه نخست براي حلو فصل مسئله شهركسازي است.
دولت آمريكا در تلاش براي نجات مذاكرات سازش به تلآويو پيشنهاد كرده است كه سه ماه ديگر شهركسازي در كرانه باختري را متوقف كند و در مقابل آمريكا امتيازات امنيتي به اسرائيل خواهد داد از جمله اينكه 20 فروند جنگنده پيشرفته "اف 35 " در اختيار اسرائيل قرار دهد و در شوراي امنيت و سازمان ملل نيز قطعنامههاي ضد اسرائيلي را وتو كند.
خبرگزاري فارس: مذاكره كننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين با اشاره به سوء استفاده رژيم صهيونيستي از مذاكرات براي سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود تاكيد كرد كه طرف فلسطيني هرگز به سياست مذاكرات بيسرانجام پايبند نخواهد ماند.

به گزارش فارس به نقل از رسانههاي فلسطين، "صائب عريقات " امروز در اظهاراتي به مناسبت بيستودومين سالروز اعلام استقلال فلسطين گفت كه اسرائيل از مذاكرات به عنوان سرپوشي براي اقدامات و رفتارهاي خود استفاده ميكند.
وي افزود: اسرائيل همچنان در برسميت شناختن حق فلسطينيان در تشكيل دولت مستقل در مرزهاي 1967 به پايتختي قدس شرقي وقتكشي ميكند و از هر روش و ابزاري براي نابودي امكان تحقق راهحل تشكيل دو دولت استفاده ميكند و در طول سالهاي گذشته برنامه و استراتژي ثابتي را براي تحميل واقعيت بر فلسطينيان دنبال كرده است.
وي تصريح كرد: امروز اسرائيل بايد بين بازنگري در سياستهايش با فلسطينيان و يا ادامه تلاش براي نابودي امكان تشكيل دولت مستقل فلسطين به پايتختي قدس شرقي يكي را انتخاب كند.
عريقات همچنين تاكيد كرد: هر قدر هم زمان بگذرد فلسطينيان از حقوق خود اعم از آزادي، استقلال، تشكيل دولت مستقل به پايتختي قدس شرقي، حل مسئله آوارگان با استناد به قطعنامه 194 و آزادي تمامي اسراي در بند زندانهاي اسرائيل، چشمپوشي نخواهند كرد.
وي همچنين گفت كه سازمان آزاديبخش فلسطين(ساف) و كميته مركزي جنبش فتح نميتوانند گزينه اسرائيل براي ادامه اين وضعيت را بپذيرنند.
خبرگزاري فارس: همزمان با اين خبر كه كابينه رژيم صهيونيستي با تعليق سهماهه شهركسازي در قبال امتيازهاي هنگفت آمريكا موافقت كرد، يك مقام ديپلمات صهيونيست اعلام كرد كه حتي در اين صورت هم تكميل واحدهاي مسكوني ادامه مييابد.

به گزارش فارس، پايگاه خبري راديو رژيم صهيونيستي در خبري به نقل از يك مقام ديپلمات رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه تلآويو شهركسازي را ادامه ميدهد، حتي در صورتي كه طرح آمريكا را براي تعليق شهركسازي قبول كند.
اين مقام ديپلمات كه به هويت وي اشارهاي نشد، تصريح كرد كه "اسرائيل اجازه ميدهد كه صدها واحد مسكوني در شهركها تكميل شود حتي پس از اعلام تعليق ساختوسازها "؛ تعليقي كه بر اساس طرح آمريكا اعلام خواهد شد.
اين سخن اين مقام صهيونيست بدين معناست كه شهركسازي متوقف نميشود و اين رژيم بدون كوتاه آمدن از مواضع خود امتيازهاي هنگفتي از آمريكا و به تبع آن از تشكيلات خودگردان فلسطين ميگيرد.
در مقابل مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين كه براي جلوگيري از مرگ سياسي خود راهي جز مذاكره پيش روي خود نميبينند، تاكيد ميكنند كه مذاكره در اولويت برنامههاي آنان است.
اين مقام ديپلمات صهيونيست همچنين به خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس اعلام كرد كه طرح پيشنهادي آمريكا براي تعليق شهركسازي، شامل واحدهاي مسكوني جديدي كه كار ساخت آن آغاز شده نميشود.
خبرگزاري فارس: منابع خبري از نقش يك زن يهودي عراقي ساكن آمريكا به نام "ريتا كاتز " در انتشار بيانيههاي القاعده خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "النخيل "، بررسي روند انتشار بيانيههاي گروهكهاي وابسته به القاعده در كشورهاي مغرب اسلامي بيانگر اين حقيقت است كه بيانيههاي بدست آمده از "العولقي " يكي از رهبران القاعده، همچنين بيانيههاي گروهك موسوم به "دولت اسلامي عراق " از طريق يك پايگاه الكترونيكي به نامه مركز رهگيري پايگاههاي اينترنتي اسلام "SITE "، منتشر ميشود.
آخرين بيانيه منتشر شده در اين پايگاه اينترنتي مربوط به بيانيه گروهك موسوم به "دولت اسلامي عراق " درباره جريان گروگانگيري در كنيسه "سيدة النجات " در بغداد است.
مركز "سايت " كه با سرويسهاي اطلاعاتي آمريكايي در ارتباط است، توسط يك زن يهودي متولد بصره به نام "ريتا كاتز " اداره ميشود.
كاتز كه به زبان عربي مسلط است، در سال 1963 در يك خانواده يهودي عراقي در بصره متولد شد. پس از سيطره بعثيها بر عراق در سال 1968، پدرش به اتهام جاسوسي براي اسرائيل دستگير شد اما مادرش به همراه سه كودك خود كه ريتا نيز در ميان آنها بود، به ايران در زمان رژيم شاه گريخت. در آن زمان كه رژيم پهلوي بر ايران حكومت ميكرد و روابط حسنهاي با رژيم صهيونيستي داشت، مادر ريتا كاتز موفق شد، به سرزمينهاي اشغالي فلسطين پناهنده شود و در شهرك ساحلي "بات يام " سكني گزيند.
كاتز سپس مدتي در ارتش اسرائيل و بخشهاي سياسي آن فعاليت كرد و تحصيلات خود درباره تاريخ و پژوهشهاي خاورميانهاي را در دانشگاه تلآويو دنبال كرد. سپس در سال 1997 به آمريكا رفت و در همين سال نيز فعاليت خود در مركز پژوهشهاي خاورميانهاي را آغاز كرد.
بر اساس اين گزارش، كاتز مدتي را نيز با پوششي اسلامي اقدام به جاسوسي در مراكز اسلامي در آمريكا كرد و با همين پوشش در كنفرانسهاي اسلامي متعددي حاضر شد و به جمعآوري كمكهاي مالي، رفتن به مساجد مختلف، شركت در راهپيماييهاي حامي فلسطينيها در آمريكا پرداخت و تمام اين اقدامات را بعنوان يك پژوهشگر براي كشف روابط احتمالي ميان برخي از گروههاي به اصطلاح اسلامي با گروهكهاي تروريستي انجام ميداد.
كاتز پس از اين با "جاش دون " در جولاي 2002، مركز سايت را با حمايت آژانسهاي فدرالي مختلف راهاندازي كرد.
خبرگزاري فارس: وزير اوقاف و امورديني فلسطين درباره ادامه ساخت معابد يهودي در قدس اشغالي با هدف يهوديسازي مقدسات اسلامي و محو آثار باستاني اين شهر مقدس هشدار داد.

به گزارش فارس، "طالب ابوشعر " اقدام رژيم صهيونيستي در ساخت يك معبد بزرگ يهودي تحت عنوان " تفورات اسرائيل " در مركز شهر قدس اشغالي را محكوم كرد و درباره خطرات اين معابد كه با هدف يهودي سازي مقدسات اسلامي و محو آثار باستاني قدس احداث ميشود، هشدار داد.
گزارش فارس به نقل از مركز اطلاعرساني فلسطين حاكي است: معبد الخراب 6 ماه پيش در نزديكي مسجد مبارك الاقصي افتتاح شد و اعراب و مسلمانان و جهانيان هيچ واكنشي به آن نشان ندادند كه اين سكوت چراغ سبزي به دشمن صهيونيستي در جهت ادامه اجراي پروژههاي شوم خود و ساخت معابد يهودي غير قانوني داد.
وي همچنين گفت كه تاكنون بيش از 40 هزار گردشگر يهودي و خارجي از اين معبد بازديد كردهاند و شركت توسعه محله يهودي جديد متولي ساخت معبد تفورات اسرائيل است.
خبرگزاري فارس: شبكه الجزيره در گزارشي از پيشنهاد آمريكا به رژيم صهيوينستي براي تعليق 90 روزه شهركسازيها اعلام كرد كه عقب نشيني جديد واشنگتن در مقابل كارشكنيهاي تلآويو بيسابقه بوده است.

به گزارش مانيتورينگ فارس، شبكه الجزيره در گزارشي درباره باجدهي آمريكا به رژيم صهيونيستي درباره تعليق سه ماهه شهركسازيهاي اين رژيم در كرانه باختري اعلام كرد كه هدف واشنگتن از اين طرح تشويق اسرائيل براي از سرگيري مذاكره با فلسطين بوده است.
خبرنگار الجزيره در واشنگتن درباره طرح آمريكا و امتيازهاي جديد اين كشور به رژيم صهيونيستي گفت: آمريكا در محاسبات خود پاسخ طرفهاي عربي را درنظر نگرفتهاند.
وي با بيان اينكه اين طرح ميتواند براي طرف فسلطيني خطرناك باشد تصريح كرد كه در اين طرح چيزي به طرف فسلطيني ارائه نميشود.
الجزيره با اشاره به رفتار دوگانه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در قبال مسئله فسلطين تاكيد كرد: اين طرح تحولي بزرگ در اظهارات اوباما بوده وي در زماني كه رياست جمهوري آمريكا را برعهده گرفت خواستار توقف كامل شهركسازيها بود.
خبرنگار الجزيره افزود: ولي امروز موضع اوباما و دولت وي 180 درجه تغيير كرده است و با اسرائيل درباره توقف موقت سه ماهه صحبت ميكند كه حتي قدس را نيز شامل نميشود.
الجزيره با اشاره به اينكه آمريكا در باج جديد خود متعهد شده پس از اين طرح 90 روزه ديگر درباره توقف شهرك سازي به رژيم صهيونيستي فشار وارد نكند، پيشنهاد اوباما را تنها براي حفظ آبرو دولت اين كشور دانست.
خبرنگار الجزيره تاكيد كرد: تاكنون سابقه نداشته هيچ دولتي در آمريكا اين چنين در مقابل كارشكنيهاي دولتي در اسرائيل عقب نشيني داشته باشد.
"بنيامين نتانياهو " نخستوزير رژيم صهيونيستي ديروز در نشست كابينه امنيتي از پيشنهاد آمريكا براي توقف سه ماهه شهركسازي در كرانه باختري به استثناي قدس شرقي خبر داد و گفت كه واشنگتن گفته است كه در مقابل تعليق 90 روزه شهركسازي امتيازات امنيتي به اسرائيل ميدهد از جمله اينكه به منظور حفظ برتري نظامي ارتش اسرائيل در منطقه از كنگره ميخواهد كه با تجهيز اسرائيل به 20 فروند جنگنده پيشرفته "اف 35 " موافقت كند و هر گونه قطعنامه ضد اسرائيلي در سازمان ملل را وتو كند.
دولت باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا، در تلاش است تا با باج دادن به تل آويو ساخت و سازها در شهركهاي صهيونيستي در كرانه باختري به مدت سه ماه تعليق كند تا شايد بتواند مذاكرات به اصطلاح سازش را دوباره به جريان بيندازد.
خبرگزاري فارس: نمايندگان جنبش حماس در كرانه باختري از تشكيلات خودگردان فلسطين خواستند براي اثبات حسننيت خود و بمناسبت عيد قربان تمام اسراي مقاومت را آزاد كند.

به گزارش خبرنگار فارس از رام الله، نمايندگان جنبش حماس در كرانه باختري صبح امروز با انتشار بيانيهاي كه نسخهاي از آن را در اختيار فارس قرار دادند، با تاكيد بر لزوم آزاد ساختن زندانيان گروهها و گردانهاي مقاومت در بند تشكيلات خودگردان فلسطيني اين اقدام را بيانگر حسننيت اين تشكيلات در برداشتن گامي مثبت به سوي از بين بردن اختلافات و شكافهاي داخلي تلقي كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است كه از حوادث 16 ژوئن 2007 تاكنون دستگاههاي امنيتي تشكيلات خودگردان هر روز اقدام به بازداشت و دستگيري ياران و اعضاي جنبش اسلامي در كرانه باختري مينمايند و آنها را در زندانهاي خود تحت انواع و اقسام آزارها و شكنجهها قرار ميدهند.
اين بيانيه ميافزايد: به محض آزادي يك اسير از زندانهاي رژيم صهيونيستي دستگاههاي امنيتي تشكيلات وي را بازداشت ميكنند و تحت انواع و اقسام بازجوييها و تحقيقها و آزارها و شكنجهها قرار ميدهند.
در ادامه اين بيانيه آمده است، سازمانها و موسسات بينالمللي مدافع حقوق بشر مدارك و اسناد قابل اثبات بيشماري در اختيار دارند كه نشاندهنده وقوع چنين جناياتي در زندانهاي تشكيلات خودگردان فلسطيني است.
اين نمايندگان تاكيد كردند: ادامه بازداشت و ربودن و دستگيري شهروندان كرانهباختري توسط دستگاههاي امنيتي كرانهباختري نقض آشكار حقوق بشر در اين منطقه است.
نمايندگان جنبش حماس در كرانه باختري در پايان اين بيانيه با تبريك حلول عيد مبارك قربان به ملت فلسطيني بطور كلي و خانوادههاي اسرا و شهدا و بازداشت شدگان بطور خاص از خداي متعال درخواست كردند تا آزادي و وحدت را دوباره به اين ملت بازگرداند.
خبرگزاري فارس: يك نماينده حزبالله تاكيد كرد كه نخستوزير سابق لبنان به دنبال پايان دادن به حضور حزبالله در جنوب لبنان در جنگ 33 روزه بود.

به گزارش فارس، "نواف الموسوي " نماينده عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان در اظهاراتي تصريح كرد كه "فواد سنيوره " در زمان نخستوزيري خود به دنبال پايان دادن به حضور حزبالله لبنان در جنوب رود ليتاني در جريان جنگ 33 روزه بود.
وي در گفتگو با شبكه "ال بي سي " گفت كه سنيوره سعي داشت تا به جاي آنها نيروهاي چندمليتي يونيفل را مستقر كند.
موسوي تاكيد كرد كه يكي از مسئولان فرانسوي در جريان جنگ لبنان به اين حزب اطلاع داد كه سنيوره در زمان جنگ قصد داشت تا به حضور حزبالله لبنان در جنوب اين كشور پايان دهد.
اين مقام حزبالله تاكيد كرد كه سنيوره اعتقاد داشت كه جنگ 33 روزه به علت حضور مقاومت ايجاد شده است و بايد ترتيبي داده شود تا با پايان دادن به مقاومت اين تجاوز متوقف شود.
خبرگزاري فارس: وزير امور اطلاعاتي در كابينه رژيم صهيونيستي با بيان اينكه مبناي توافق با فلسطينيها بايد مرز ديوارنژادپرستانه حائل باشد، تاكيد كرد كه البته فلسطينيها بايد فكر بازگشت آوارگان را فراموش كنند.

به گزارش فارس، "دان مريدور " در گفتوگو با روزنامه صهيونيستي هاآرتص، اعلام كرد كه فلسطينيها بايد فكر بازگشت آوارگان را از سر خود بيرون كنند.
مريدور در خصوص پيشنهاد آمريكا براي توقف شهركسازي به مدت سه ماه، در مقابل دادن امتيازهايي به تلآويو اعلام كرد كه تعليق شهركسازي مبناي توافق نيست بلكه مذاكراتي است كه در درجه نخست به سود اسرائيل باشد.
مريدور كه با طرح پيشنهادي آمريكا كه بيشتر شبيه باجي هنگفت به رژيم صهيونيستي است، موافق است، تاكيد كرد آنان كه با اين طرح مخالفند بايد دليل خود را اعلام و سپس پيشنهاد جايگزين خود را اراده دهند؛ الان راه ديگري وجود ندارد.
وي تعليق شهركسازي را در مقطع زماني كنوني به سود تلآويو خواند و ادامه داد: توافق آتي با فلسطينيها بايد بر اساس ديوار حائل باشد و شهركهاي اسرائيلي بايد در درون مرز اسرائيل[سرزمينهاي اشغالي] باشد و علاوه بر اين قدس زير حاكميت اسرائيل باشد و فلسطينيها نيز بايد روياي بازگشت [آوارگان] را از سر بيرون كنند.
وي با اشاره به راهكار تشكيل دو دولت، تاكيد كرد كه مصلحت فعلي اسرائيل در اين است كه مرزها تعيين شود و مبناي ترسيم مرزها نيز ديوار حائل باشد.
خبرگزاري فارس: مركز اطلاعات "وادي الحلوه " در جنوب مسجد الاقصي از آمادگي فلسطينيهاي ساكن قدس براي مقابله با اقدامات جديد رژيم صهيونيستي در تخريب منازل اين منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار فارس در قدس اشغالي، مركز اطلاعات "وادي الحلوه " در شهرك سلوان در جنوب مسجد الاقصي از نيت شهرداري قدس براي تجديد نظر در سياست تخريب منازل فلسطيني در شهركها و كويهاي مختلف اين شهر همزمان با فرا رسيدن عيد قربان خبر داد.
اين مركز با انتشار بيانيهاي كه نسخهاي از آن را در اختيار فارس قرار داد، توضيح داد كه اطلاعات دقيق بدست آمده نشان ميدهد، شهرداري قدس چراغ سبز تخريب چندين خانه در اين شهر را صادر كرده است كه در اين ميان بايد از خانه "خليل العباسي " در شهرك "عين اللوزه " و خانه "محمد عاشور الرازم " در "سلوان " و "ايمن ابو رميله " در "بيت حنينا " نام برد.
در اين زمينه "فخري ابو ذياب " عضو هيئت دفاع از منازل تهديد شده به تخريب در كوي سلوان در گفتگو با فارس گفت: جلسه شوراي شهر قدس با هدف تعيين 88 منزل فلسطيني براي تخريب برگزار شده بود و ما اين تهديدات را بسيار جدي تلقي ميكنيم. بويژه آنكه شهرداري قدس طي چند روز گذشته اقدام به تسليم اخطاريههايي به شهروندان فلسطيني ساكن مناطق مختلف قدس مبني بر تخريب منازلشان كرده است.
ابو ذياب در پايان تاكيد كرد: اهالي قدس با جديت تحركات رژيم صهيونيستي در اين زمينه را بويژه در شهرك البستان زير نظر دارند و خواستار برگزاري بزرگترين تجمع اعتراض در خيمه مقاومت در مركز كوي البستان هستند.
| ||
| 1389/08/24 | ||
|
| ||
|
موسسه اوقاف و امور دینی"الاقصی" خواستار انجام تحقیقات کامل در زمینه رانش زمین در صحن مسجد الاقصی مقابل باب المغاربه و پدیدار شدن یک حفره عمیق در آن شده است.
رانش زمین در صحن مسجد الاقصی مقابل باب المغاربه و پدیدار شدن یک حفره عمیق در آن
رانش زمین در صحن مسجد الاقصی مقابل باب المغاربه و پدیدار شدن یک حفره عمیق در آن
رانش زمین در صحن مسجد الاقصی مقابل باب المغاربه و پدیدار شدن یک حفره عمیق در آن |


