نخست وزير رژيم‌صهيونيستي به چين مي‌رود

خبرگزاري فارس: نخست وزير رژيم‌صهيونيستي طي سفري رسمي به چين خواهد رفت اما هنوز تاريخ دقيق اين سفر اعلام نشده است.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "يديعوت‌آحارونوت "، "بنيامين نتانياهو " به دعوت سفير چين در تل‌آويو براي سفر به اين كشور آسياي شرقي پاسخي مثبت داد. تاريخ دقيق اين سفر طي روزهاي آتي اعلام خواهد شد.
در جريان ديدار نخست وزير رژيم‌صهيونيستي با سفير چين در تل‌آويو، اين توافق حاصل شد كه روابط پكن و تل‌آويو بايد توسعه يابد به خصوص توسعه اين روابط بايد در زمينه‌هايي نظير فناوري‌هاي پيشرفته و انرژي‌ سبز باشد.

 

رژيم‌صهيونيستي بار ديگر حريم هوايي لبنان را نقض كرد

خبرگزاري فارس: يك هواپيماي شناسايي رژيم‌صهيونيستي با نقض حريم هوايي لبنان در ارتفاعي پايين بر فراز بيروت پرواز كرد.


به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "پرس‌تي‌وي "، ارتش لبنان گفت كه يك هواپيماي شناسايي ديگر اسرائيل حريم هوايي اين كشور را نقض كرده است.
ارتش لبنان طي بيانيه‌اي افزود كه اين هواپيما در ارتفاع پايين بر فراز شهر بيروت (پايتخت لبنان) پرواز كرده است.
ارتش لبنان اغلب نقض حريم هوايي اين كشور توسط هواپيماهاي اسرائيلي را گزارش مي‌كند اما معمولا به سوي اين هواپيماها آتش نمي‌گشايد.
نقض حريم هوايي لبنان بر خلاف قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل است كه بر اساس اين قطعنامه جنگ دوم رژيم صهيونيستي با لبنان در سال 2006 به پايان رسيد.
دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله و نيروهاي يونيفل سازمان ملل بارها از رژيم‌صهيونيستي خواسته‌اند تا به حق حاكميت لبنان احترام گذاشته و پروازهاي شناسايي خود بر فراز حريم هوايي لبنان را متوقف كند.
بر اساس آماري كه توسط دولت لبنان به سازمان ملل ارائه شده است، رژيم‌صهيونيستي بيش از 7 هزار بار مقررات قطعنامه سازمان ملل را با ورود به حريم هوايي، اقليمي، آبي و مرزي لبنان نقض كرده است.

 

تل‌آويو از حضور فياض براي افتتاح پروژه‌اي در قدس شرقي ممانعت كرد

خبرگزاري فارس: رژيم صهيونيستي از حضور نخست وزير انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين براي افتتاح پروژه‌اي در قدس شرقي ممانعت كرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، هفته گذشته "سلام فياض " نخست وزير دولت انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين در رام‌الله اعلام كرد، قصد دارد به منظور افتتاح دو پروژه بازسازي در بيت المقدس شرقي شركت كند.
اين در حالي است كه هر دو پروژه در آن سوي ديوار حائل بيت المقدس و در بخش تحت اشغال رژيم صهيونيستي قرار دارد.
اين مقام تشكيلات خودگردان پس از آن كه از انجام اين كار منع شد، سه‌شنبه (چهار آبان) به منظور افتتاح يك مدرسه در ضاحية البريد واقع در حومه بيت‌المقدس شرقي و در نزديكي جاده‌‌هاي بازسازي شده، بدون اعلام قبلي وارد اين منطقه شد.
"بنيامين نتانياهو " نخست وزير رژيم صهيونيستي در حالي دستور ممانعت از ورود فياض به آن منطقه را صادر كرد كه از سوي يهوديان افراطي اسرائيل به شدت براي انجام اين اقدام تحت فشار قرار داشت.
دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي دوشنبه (10 آبان) اعلام كرد، نتانياهو در نشست خود با تشكيلات امنيتي، دستور داده است هيچ از يك از مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين حق شركت در مراسم‌هايي كه در حوزه استحفاظي شهرداري بيت‌المقدس برگزار مي‌شوند، را ندارند.
"اسحاق آحارونوويچ "، وزير داخلي رژيم صهيونيستي نيز دستوري صادر كرده است كه طبق آن مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين بدون مجوز ويژه اسرائيل حق برگزاري هيچ نوع مراسمي را در سرزمين‌هاي اشغال‌شده ندارند و هر اقدامي با برخورد نيروهاي اسرائيلي مواجه خواهد شد.
اين در حالي است كه سلام فياض، خود ساكن بيت‌المقدس شرقي است و در محله "بيت هنينه " و نزديك محل افتتاح پروژه جاده‌هاي بازسازي شده زندگي مي‌كند.
رژيم اسرائيل از سال 2006 ميلادي ساخت 700 كيلومتر ديوار حائل موسوم به ديوار نژادپرستي را در سرزمين‌هاي اشغال‌شده آغاز كرده است.
تل‌آويو براي ساخت اين ديوار، بسياري از زمين‌هاي كشاورزان فلسطيني را غصب كرده يا موجب شده است كه اين افراد از رسيدن به زمين‌هاي خود در آن سوي ديوار بازبمانند.
نخست وزير رژيم اسرائيل و محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اوايل سپتامبر 2010، با وجود مخالفت گروه‌هاي فلسطيني، مذاكرات خود را با هدايت و ميانجي‌گري واشنگتن از سر گرفته بودند.
اين در حالي است كه نتانياهو، 22 مهر با بي‌اعتنايي به اعتراضات جهاني درباره امتناع تل‌آويو از تمديد دوره موقت توقف شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي، مجوز ساخت 544 ‌واحد مسكوني ديگر را در قدس شرقي صادر كرد.
با وجود مخالفت‌هاي داخلي و جهاني و همچنين تهديدهاي تشكيلات خودگردان فلسطين مبني بر ترك مذاكرات سازش با تل‌آويو، اسرائيل همچنان بر ادامه شهرك‌سازي ‌در سرزمين‌هاي اشغالي و تخريب خانه‌هاي فلسطينيان تاكيد مي‌كند.

 

كانديداي حزب سبز آمريكا در گفت‌وگو با فارس:
مخالفان صهيونيسم از صحنه سياسي آمريكا حذف مي‌شوند

خبرگزاري فارس: كانديداي حزب سبز در انتخابات مياندوره‌اي آمريكا با بيان به حاشيه راندن احزاب مخالف جنگ از روند انتخابات و سياسي آمريكا گفت كه مخالفان صهيونيسم از صحنه سياسي آمريكا حذف مي‌شوند.


"هاوي هاوكين "، كانديداي حزب سبز در انتخابات مياندوره‌اي كنگره آمريكا در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس گفت: من در اين انتخابات به نمايندگي از حزب سبز براي فرمانداري ايالت نيويورك كانديد شده‌ام.
وي افزود: انتخابات در آمريكا شرايط خاص خود را دارد براي مثال براي اينكه افرادي كه خارج از دو حزب جمهوريخواه و دموكرات هستند بتوانند شانس رقابت داشته باشند بايد 50 هزار امضا جمع كنند و آن را به وزارت كشور ارائه دهند تا بتوانند اسم خود را در ليستي كه از كانديداها منتشر مي شود ثبت كنند، در غير اين صورت مجبور خواهند بود با هزينه بسيار زياد براي تبليغ به نقاط مختلف سفر كنند تا بتوانند خود را معرفي كنند.
هاوكين گفت:‌ مشكل ديگري كه وجود دارد اين است كه رسانه‌ها در آمريكا تمام تمركز خود را براي پوشش اخبار مرتبط با دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان قرار مي‌دهند. آنها به صورت روزانه اخبار مربوط به دو حزب دموكرات و جمهوري‌خواه را پوشش مي‌دهند ولي افرادي مانند من كه در اين دو حزب نيستند، بايد براي رقابت در انتخابات به سراسر ايالت سفر كنند تا بتوانند خود را به مردم بشناسانند. اين دو حزب كشور را به تصرف خود درآورده‌اند.
كانديداي حزب سبز در انتخابات مياندوره‌اي كنگره آمريكا ادامه داد: رسانه‌هاي آمريكا علاقه‌اي به مطرح كردن رقيبي براي اين دو حزب در آمريكا ندارند به همين خاطر بقيه رقبا را در حاشيه نگه مي‌دارند و دليل آن اين است كه ما خواهان اين هستيم كه شركت هاي بزرگ به همان نسبت كه درآمد دارند ماليات بدهند و همه ماليات دريافتي از طريق مردم با درآمد‌هاي متوسط و پايين نباشد. ما معتقديم كه جنگ بايد متوقف شود و همه اينها بر خلاف منافع اين رسانه‌ها است.
وي افزود: يكي از دلايل ديگري كه مي‌تواند باعث عدم تمايل رسانه‌ها براي پرداختن به و مطرح كردن ساير كانديداها باشد اين است كه تمام اين رسانه‌ها توسط اين دو حزب اداره مي‌شوند.
هاوكين در ادامه به علت ديگر به حاشيه راندن ساير احزاب و كانديداهاي مستقل اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از دلايلي كه نمي‌خواهند ما مطرح شويم اين است كه ما با سياست خارجي اين دو حزب مخالف هستيم. ما اعتقادي به حضور نظامي و جنگ در كشورهاي ديگر دنيا نداريم ما خواهان بازگرداندن نيروهاي نظامي آمريكا به خانه هستيم.
وي گفت: صهيونيستها و گروه ايپك و گروههايي مانند آن نفوذ بسيار زيادي در سياستها و تصميم‌گيري‌ها واشنگتن دارند و هر كس بخواهد با آنها مخالفت كند يا عليه آنها موضع بگيرد از سيستم حذف مي‌شود كه نمونه‌هايي از آن در آمريكا وجود دارد.
حزب "گرين پارتي " در آمريكا يك انجمن داوطلبانه از احزاب ايالتي است كه از سال 2001 به عنوان يك حزب سياسي ملي در آمريكا فعاليت خود را آغاز كرده است. اين حزب دو كميته ملي دارد كه توسط كميسيون انتخابات فدرال آمريكا به رسميت شناخته شده است. اين دو كميته عبارتند از:
*كميته ملي گرين: اين كمتيه نهاد اصلي حاكم در حزب گرين‌‌پارتي در آمريكا است.
*كميته رقابت‌هاي سناتوري گرين
يكي از چالش‌هايي كه گرين پارتي با آن مواجه است غلبه بر قوانين سخت دستيابي به ليست رأي در آمريكا (ballot acess) در بسياري از ايالات اين كشور است. همين موضوع مانع از رسيدن جمعيت اين حزب به ميزان مطلوب در بسياري از ايالات شده است.
ايدئولوژي اين حزب:
*سياست سبز
*دموكراسي عامه مردم
*دموكراسي اجتماعي
*پوپوليسم
اين حزب در حال حاضر هيچ كرسي را در كنگره و فرمانداري‌هاي ايالات در اختيار ندارد.

 

چامسكي: سخن از صلح بي‌فايده است؛ خواسته‌ فلسطين تامين نمي‌شود

خبرگزاري فارس: كارشناس برجسته علوم سياسي در آمريكا با تاكيد بر اينكه "30سال از صلح حرف مي‌زنيم ولي چيزي جز قتل و كشتار نمي‌بينيم " گفت: سخن از صلح بي‌فايده است هيچ يك از خواسته‌هاي فلسطيني‌ها تامين نمي‌شود.


به گزارش فارس، "نوام چامسكي " تحليلگر بزرگ آمريكايي با روزنامه الشروق تونس مصاحبه‌اي را انجام داده و در آن عمده مسايل منطقه و كشورهاي عربي را مورد بررسي قرار داده است.

وي در اين مصاحبه انتشار برخي اسناد از سوي پايگاه خبري "ويكي ليكس " را مهم و خطرناك ارزيابي كرد و گفت كه اين اسناد واقعيت‌هاي خجالت‌آوري را در عرصه اين كشور فاش كرده است.

اين تحليلگر مسايل سياسي ادامه داد كه در برابر اين اسناد نبايد سكوت كرد و بايد متهمان به دادگاه ارجاع شده و به علت جنايات خود محاكمه شوند.

وي بحران تشكيل دولت عراق را جزئي از بحران بزرگتري دانست كه مردم عراق بايد با تمام بيچارگي و فقر و فلاكت خود تاوان و هزينه‌هاي آن را بپردازند. ادامه اين وضع غيرممكن است و بايد موضعي جدي در پايان دادن به اين بحران اتخاذ شود و اوضاع به روند طبيعي خود بازگردد.

چامسكي در مورد فلسطين نيز گفت: 20 سال است كه در اين كشور از صلح و سازش مي شنويم، اما چيزي كه در آن مي‌بينيم، قتل و كشتار و خونريزي و بازداشت و مانور است، حتي بيش از اين 35 سال است كه آمريكا به صورت كامل از اسرائيل طرفداري مي‌كند و به هم‌پيمان اصلي خود در ناكارآمد كردن فعاليت‌ها براي سازش در منطقه و ناديده گرفتن تمام توافقنامه‌ها و قطعنامه‌ها كمك كرده است تا اوضاع به اين وضعيت مصيبت‌بار رسيده است.

وي تاكيد كرد، تا زماني كه آمريكا در كنار اسرائيل است، سخن از صلح بيهوده است و هيچ كدام از خواسته‌هاي فلسطيني‌ها نيز تامين نخواهد شد، چرا كه تغيير در موضع اسرائيل بايد از آمريكا آغاز شود.

چامسكي در مورد نزديك شدن به پايان دومين سال رياست‌ جمهوري "باراك اوباما " در آمريكا گفت كه او با "جورج بوش " همتاي سابق خود متفاوت است، اما اختياراتي كه از سوي لابي صهيونيستي كه بر تصميم‌هاي آمريكا تسلط دارد، در اختيار بوش گذاشته شده بود، در دست اوباما نيست. از سويي ديگر وي تنها در صورتي به اين حمايت‌ها دست پيدا مي‌كند كه با همان روش و سياست‌هاي بوش به كار خود ادامه دهد.

وي افزود: اما موانعي كه گروه‌هاي فشار در آمريكا بر سر راه وي قرار داده‌اند، بيشتر وعده‌هاي او را با شكست مواجه كرده و از وي مردي ضعيف و ناتوان در تحقق اهدافش و حتي اصلاح اشتباهاتش ساخته است.

اين تحليلگر آمريكايي در پاسخ به سوالي ديگر تاكيد كرد كه عرب‌ها از بيشتر قضاياي مربوط به خود كنار نشسته‌اند و به جاي اينكه به مقابله با مشكلات خود بينديشند به نزديك شدن به آمريكايي فكر مي‌كنند كه مسبب اصلي اين مشكلات آنهاست.

وي افزود: اين اقدام اقدامي خجالت‌آور است، اما مشكل آنها تنها در نزديك شدن به دولت آمريكا نيست، چرا كه از اين موضوع نيز مي‌توانند به نفع مسايل خود فكر كنند، اما مشكلي اصلي عرب‌ها اين است كه آنها بدون امتياز و به صورت رايگان به آمريكا خدمت مي‌كنند.

 

در ادامه اشغالگري غاصبان قدس شريف؛
احداث 4 هزار و 900 واحد براي شهرك‌نشينان صهيونيست‌ آغاز شده است

خبرگزاري فارس: سازمان آزاديبخش فلسطين(ساف) طي گزارشي اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي در ماه گذشته احداث 4 هزار و 900 واحد مسكوني در سرزمين اشغالي را آغاز كرده است.


به گزارش فارس به نقل از منابع خبري فلسطين، در گزارش صادره از سوي روابط بين‌الملل ساف آمده است كه نظاميان رژيم صهيونيستي در ماه گذشته 7 فلسطيني را شهيد كردند كه دو نفر از آنها از كارگران الخليل و دو نفر از اعضاي گردان‌هاي القسام شاخه نظامي حماس در الخليل بودند و سه نفر ديگر نيز در نوار غزه در نتيجه بمباران مناطق مسكوني به شهادت رسيدند.
بر اساس اين گزارش، در قدس اشغالي نيز كميته سازماندهي و ساخت‌‌وساز شهرداري قدس با گسترش طرح صهيونيستي در محوطه ديوار "براق " با هدف افزايش تعداد بازديدكنندگان صهيونيست از اين مكان موافقت كرد.
در اين گزارش همچنين آمده است كه شهرك‌نشينان كليساي "الكتاب المقدس " واقع در خيابان انبياء در قدس و نيز مسجد الأنبياء در روستاي بيت فجار در بيت لحم را آتش زدند.
بنابر اين گزارش، شهرك‌نشينيان صهيونيست در ماه گذشته احداث 4 هزار و 900 واحد مسكوني جديد را آغاز كردند كه 400 واحد در شهرك "ارائيل " در شمال كرانه باختري، يك‌هزار و 300 واحد در قدس و 3 هزار و 200 واحد نيز در شهرك‌هاي ديگر احداث مي‌شود.
شهرك‌نشينيان همچنين به موجب احكام نظامي بر يك هزار و 244 جريب از اراضي فلسطيني با هدف توسعه شهرك‌ها تسلط يافتند و ارتش رژيم صهيونيستي حكم مصادره يك هزار جريب در شرق نابلس، 100 جريب در الخليل و 100 جريب ديگر در سلفيت را صادر كرد.

 

با هدف جنگ افروزي جديد صورت گرفت؛
بازديد اشكنازي از اردوگاه‌هاي ارتش رژيم صهيونيستي در مرز غزه

خبرگزاري فارس: رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي بامداد امروز از اردوگاه‌هاي ارتش اين رژيم در مرز نوار غزه به طور سرزده بازديد كرد.


به گزارش فارس، كانال هفتم تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه "گابي اشكنازي " بامداد امروز به همراه ده‌ها افسر و فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي به منظور اطلاع يافتن از ميزان آمادگي نظاميان در مرزهاي نوار غزه از اردوگاه‌هاي آموزشي وابسته به يگان "غفعاتي " و ديگر يگان‌هاي مستقر در اين منطقه بازديد كرد.
در همين رابطه سرهنگ "شلومي بيعر " گفت كه اين بازديد گذرا تنها براي اطلاع از آمادگي يگان‌ها نبود بلكه توانايي اين يگان‌ها و آمادگي آنها پيش از وقوع هرگونه جنگ يا عمليات مشترك سنجيده شد.
قرار است اشكنازي و معاون وي عصر امروز گزارشي كامل از اين بازديد و ميزان آمادگي سربازان با هدف شناسايي نقاط ضعف و اشتباهات دريافت كنند.
گروه‌هاي مقاومت فلسطيني بامداد امروز تلاش يك گروه از نظاميان صهيونيست براي يورش به اردوگاه آوارگان "المخازي " در مركز نوار غزه را ناكام گذاشتند.
پيش از اين روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارنوت " نوشت: يك كشور عربي به اطلاع حماس رسانده است كه اگر حماس و ساير گروههاي فلسطيني به تلاش خود براي دستيابي به سلاح ادامه دهند، احتمال دارد كه اسرائيل حمله‌اي عليه غزه انجام دهد.
حماس در پاسخ به تهديدات تازه صهيونيست‌ها تاكيد كرد كه هرگونه حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه شكست دوباره اين رژيم را رقم خواهد زد.

 

وزارت اوقاف اردن خواستار توقف اقدامات رژيم صهيونيستي در قدس شد

خبرگزاري فارس: وزير اوقاف و امور مقدسات اسلامي اردن خواستار توقف اقدامات يكجانبه رژيم صهيونيستي در فلسطين بويژه در قدس شريف شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، "عبدالسلام عبادي " وزير اوقاف و امور مقدسات اسلامي اردن در همين رابطه تصريح كرد: متاسفانه رژيم صهيونيستي هر روز بر ميزان اقدامات يكجانبه خود در قدس شريف مي‌افزايد و اين رژيم تمام اين اقدامات را در راستاي سياست يهودي‌سازي قدس و تغيير شاخصهاي ديني، جغرافيايي و سياسي اين شهر مقدس صورت مي‌دهد.
وزير اوقاف و امور مقدسات اسلامي اردن افزود: اردن از طريق وزارت اوقاف خود نسبت به اقدام اخير صهيونيستها در ساخت پل "باب المغاربه " اعتراض كرده و اعلام داشته كه اين اقدام نيز در راستاي يهودي‌سازي منطقه صورت گرفته است.
وي افزود: وزارت اوقاف و امور مقدسات اسلامي اردن نسخه‌اي از اين اعتراض‌نامه را نيز به يونسكو، اتحاديه عرب، دولت مصر، دولت تركيه و سازمان كنفرانس اسلامي فرستاده است.
رژيم صهيونيستي در آخرين اقدام ضد اسلامي خود طرح ساخت پل "باب المغاربه " به منظور گسترش فضاي نمازگزاران يهودي در "ساحة البراق " واقع در مسجد الاقصي كرده است.
اردن در سال 1994 ميلادي يك پيمان صلح با رژيم صهيونيستي (موسوم به وادي عربه) امضا كرد و پس از مصر دومين كشور عربي است كه با دشمن اول جهان اسلام پيمان سازش دارد.
بر اساس اين پيمان، توليت اماكن مقدس اسلامي و مسيحي فلسطين برعهده اردن است.

 

خشم قاهره از برگزاري نشست آشتي ملي فتح و حماس در دمشق

خبرگزاري فارس: با نزديك شدن جنبش‌ها فتح و حماس به توافق براي تحقق آشتي ملي، قاهره بدليل عصبانيت از برگزاري نشست‌هاي اين دو جنبش در دمشق كارشكني‌هاي خود را براي عدم ايجاد توافق بين آنها آغاز كرده است.


به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌اي "الشرق الأوسط " به نقل از برخي منابع آگاه نوشت كه قاهره با حضور اعضاي جنبش حماس در فرماندهي دستگاه‌هاي امنيتي در كرانه باختري و نوار غزه در صورت تحقق آشتي ملي فلسطينيان مخالفت مي‌كند.
بر اساس اين گزارش، "عمر سليمان " رئيس سازمان اطلاعات مصر و "احمد ابوالغيط " وزير امور خارجه اين كشور در سفر اخير خود به رام‌الله مخالفت قاهره با حضور اعضاي حماس در دستگاه‌هاي امنيتي را به اطلاع "محمود عباس " رئيس تشكيلات خودگردان رسانده‌اند.
به نوشته اين روزنامه، قاهره از اينكه جلسات گفت‌وگوهاي فتح و حماس در دمشق برگزار مي‌شود عصباني است و تاثير اين عصبانيت در كاهش روند تماس‌هاي بين نمايندگان حماس و مسئولان امنيتي مصر مشهود است.
الشرق الأوسط همچنين به نقل از يك منبع آگاه فلسطيني نوشت كه پيشرفت زيادي در زمينه گفت‌وگوي ملي فلسطين بويژه در زمينه موضوع امنيت بوجود آمده است.
بنابر اين گزارش، در تماس‌هاي محرمانه‌اي كه بين دو طرف حماس و فتح پس از ديدار اخير در دمشق برقرار شده است بسياري از اختلافات در رابطه با بندهاي مربوط به موضوع امنيت حل شده و تنها اختلافات پيش پاافتاده و ساده باقي مانده است.
"اسماعيل رضوان " از رهبران حماس ديروز اعلام كرد كه توافقاتي با فتح براي برگزاري نشست آشتي ملي در تاريخ 11 ماه جاري(20 آبان) در دمشق صورت گرفته است.