اسماعيل رضوان:
هرگونه حمله‌اي، شكست دوباره صهيونيستها را رقم خواهد زد

خبرگزاري فارس: يك مسئول ارشد جنبش حماس امروز در پاسخ به تهديدات تازه صهيونيست‌ها تاكيد كرد كه هرگونه حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه شكست دوباره اين رژيم را رقم خواهد زد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فلسطيني "معا "، "اسماعيل رضوان " در سخناني ضمن بعيد دانستن جنگ‌افروزي جديد رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه تاكيد كرد: اشغالگران درك مي‌كنند كه هرگونه تجاوزگري جديد آنها نتيجه‌اي جز شكست و ناكامي برايشان نخواهد داشت.
رضوان تصريح كرد: ما وقوع جنگي جديد را در آينده نزديك پيش‌بيني نمي‌كنيم زيرا اشغالگران از يك سو درك مي‌كنند كه هرگونه جنگ جديدي به شكست آنها منجر خواهد شد و از سوي ديگر مقاومت براي مقابله با آنها در آمادگي به سرمي‌برد.
وي تصريح كرد: دشمن همچنان از پيگرد قضايي بين‌المللي درباره جنايات ضد بشري خود و جناياتش عليه ملت فلسطين رنج مي‌برد و گفته‌هاي اشغالگران درباره تجاوزگري جديدي عليه غزه براي مصرف رسانه‌اي و تبليغات داخلي است.
روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارنوت " ديروز نوشت: يك كشور عربي به اطلاع حماس رسانده است كه اگر حماس و ساير گروههاي فلسطيني به دستيابي خود به سلاح ادامه دهند، احتمال دارد كه اسرائيل حمله‌اي عليه غزه انجام دهد.
رضوان گفت: سخنان اشغالگران درباره اينكه حماس داراي سلاح‌هاي جديد و بانكي از اهداف در داخل فلسطين اشغالي است درچارچوب سلسله توجيهات و بهانه‌جويي‌هاي آنها براي تكرار كشتار خود و هدف قرار دادن غزه مطرح مي‌شود.
وي درباره هرگونه حماقت احتمالي اشغالگران هشدار داد و گفت: جنايات اشغالگران در گذشته باعث شكستن حماس و مقاومت و اراده ملت فلسطين نشده است و اين تهديدات جديد ما را مرعوب نمي‌كند.

گزارش اختصاصي فارس از پانزدهمين سالگرد شهادت دكتر "فتحي شقاقي "
رهبران جهاد اسلامي: "مقاومت " بهترين راهبرد براي مقابله با صهيونيست‌ها است

خبرگزاري فارس: جنبش جهاد اسلامي فلسطين در پانزدهمين سالگرد شهادت دكتر "فتحي شقاقي " بار ديگر با ملت فلسطين و امت اسلام تجديد ميثاق كرد كه همچنان راه مبارز و جهاد را براي مقابله با رژيم صهيونيستي ادامه خواهد داد.


به گزارش خبرنگار فارس در غزه، جنبش جهاد اسلامي فلسطين روز گذشته بمناسبت بزرگداشت بيست و سومين سالگرد تاسيس اين جنبش و پانزدهمين سالگرد شهادت دكتر فتحي شقاقي بنيانگذار جنبش جهاد اسلامي فلسطين همايشي با شكوهي در ميدان "الكتيبه " در غرب شهر غزه پس از نماز جمعه با حضور شخصيت‌هاي برجسته فلسطيني تحت عنوان "وفادار به فلسطين " برگزار كرد كه بيش از 150 هزار فلسطيني در آن مشاركت داشتند.

دكتر "رمضان شلح " دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين در اين مراسم ضمن خوش آمدگويي به حاضران، حضور در اين مراسم را نشانه پاسداشت خون شهدايي دانست كه جان خود را در راه احياي قضيه فلسطيني فدا كردند، افرادي چون فتحي الشقاقي، احمد ياسين، عبد العزيز الرنتيسي، ابو جهاد، ابو علي مصطفى، هاني عابد و محمود الخواجا، يحيى عياش، محمود طوالبة، اياد صوالحة، لؤي السعدي، محمد سدر و تمام شهدايي كه نام آنها در اين مقال نمي‌گنجد.
سخنان دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين سه پيام درپي داشت كه اولين آن متوجه اعضاي جنبش بود.
وي در اين پيام با اشاره به اين كه وقتي جنبش سالگرد تاسيس خود را جشن مي‌گيرد، به اين معناست كه ادامه روند مبارزه و جهاد خود را از كه عمق درد و رنج و محنت ملت فلسطين سربرآورده، جشن مي‌گيرد و گرامي مي‌دارد، گفت: بي‌شك بنيانگذار اين جنبش دكتر فتحي شقاقي خط مشي و مسلك سياسي متمايزي داشت، چون او هيچگاه چيزي تحت عنوان سازش و امتيازدهي و مدارا و چانه زني و گفت‌وگوي سياسي با دشمن را نمي‌شناخت، تا بدان وسيله از اصول و مبادي قضيه فلسطيني چشم پوشي كند.
اما دومين پيام دكتر شلح خطاب به ملت فلسطين اين بود كه طي آن گفت: همان طور كه مي دانيم، گزينه سازش و مذاكره با دشمن صهيونيستي مدت‌هاست كه بن بست رسيده، بنابراين جاي سوال بسياري دارد كه چرا رهبران تشكيلات هم‌چنان بر اين گزينه اصرار مي‌ورزند؟
وي در ادامه افزود: به ما بگوييد كدام ملت است كه با دشمن خود مذاكره مي‌كند و حاضر مي‌شود، از اصول و مبادي ارزشمندش بگذرد .. اين بي‌شك بي‌حرمتي و توهيني بزرگ به ملت فلسطين است و ملت فلسطين بايد به اين توهين‌ها و بي‌حرمتي‌ها پايان دهد، چه در غير اين صورت بوي توطئه‌اي بزرگ عليه قضيه فلسطيني به مشام مي‌رسد، به همين دليل بايد از روند سازش با دشمن صهيونيستي بسيار برحذر بود تا مبادا اين مذاكرات باعث تسويه قضيه فلسطيني و پايان يافتن نزاع و درگيري به سود رژيم صهيونيستي و به رسميت شناختن آن در منطقه شود.
دكتر شلح تاكيد كرد: جهت رويارويي با اين نكبت جديد بايد هرچه سريع‌تر مذاكره با دشمن صهيونيستي را متوقف كرد و به اختلافات و شكاف‌هاي داخلي پايان داد و وحدت و يكپارچگي خود را حفظ نمود.
دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين سومين پيام خود را متوجه جهان عرب و جهان اسلام اعلام كرد و گفت: فلسطين صرفا يك قضيه فلسطيني و مرتبط به ملت فلسطين نيست و اسرائيل تنها دشمن فلسطين و ملت فلسطين نيست، بلكه طرح صهيونيسم سراسر امت عربي و اسلامي و جهان اسلام و عرب را دربرمي‌گيرد.
وي در ادامه افزود: به همين منظور به جهان اسلام و جهان عرب گوشزد مي‌كنم كه تفرقه و شكاف و اختلاف‌هاي داخلي و سر دادن شعارهايي چون از آن من، از آن فلسطين و از آن قدس راه نجات و رهايي نيست، بلكه موجب هلاكت در دنيا و آخرت مي‌شود و يكي از ترفندهاي صهيونيسم در حال حاضر نيز ايجاد تفرقه و شكاف و اختلاف در ميان امت اسلامي و عربي و برافروختن آتش فتنه‌ها و كينه‌هاست و آنچه در عراق، افغانستان، لبنان و سوريه مي‌گذرد دليل اين مدعاست.
شلح تاكيد كرد: وجود و حضور رژيم صهيونيستي در منطقه جز جنگ ، آشوب، فتنه، قتل و كشتار رهاوردي درپي ندارد، به همين منظور از تمام وفاداران و مومنان و شرافتمدان جهان مي‌خواهيم، براي از پيش رو برداشتن اين معضل بزرگ در منطقه اقدام نمايند، چه در غير اين صورت خطر صهيونيسم روزي دامان آنها را نيز فراخواهد گرفت.


پس از دكتر شلح، دكتر "محمد الهندي " عضو دفتر سياسي جنبش سياسي فلسطين طي سخناني گفت: دستيابي به صلح و سازش و راه حل‌هاي مسالمت آميز سرابي بيش نيست و به رسميت شناختن دشمن صهونيستي هم در بعد سياسي و هم از بعد شرعي عملي تحريم شده است و نبايد در هيچ دوره و مرحله‌اي حتي به آن فكر كرد، به همين منظور بايد با تمام قدرت و توان به مقابله با دشمن صهيونيستي پرداخت و بهترين راه افزايش اقتدار فلسطيني از بين بردن شكاف‌ها و اختلافات داخلي است.
الهندي با اشاره به اين روند سازش به بن بست رسيده است، گفت: از تشكيلات خود گردان فلسطيني مي‌خواهيم ، صراحتا به شكست خط مشي مذاكرات سازش اعتراف كند و به دنبال استراتژي و راهبرد ديگري براي حل قضيه فلسطيني باشد.
وي تاكيد كرد: اعتراف به شكست بيانگر ضعف تشكيلات نيست، بلكه با جرات بايد به آن اذعان كند و درپي راهبرد موثرتري باشد كه به تجربه براي ملت فلسطيني ثابت شده بهترين راهبرد براي رسيدن به هدف در برابر دشمن صهيونيستي راهكار مقاومت و مبارزه است.
الهندي در پايان سخنان خود به شدت از سكوت جامعه بين المللي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي بويژه آنچه در غزه مي‌گذرد انتقاد كرد.

دكتر "خليل الحيه " عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، "حماس " به نيابت از نيروهاي ملي و اسلامي فلسطيني براي حاضران در همايش سخنراني كرد و گفت: امروز گردهم آمديم تا ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهيد بزرگمان دكتر فتحي شقاقي تاكيد كنيم كه تنها گزينه انتخابي ملت فلسطين مقاومت و مبارزه است و در اين راه نيروها و گروههاي فلسطيني بايد هرچه سريع‌تر به اختلافات داخلي خود پايان دهند.
وي تاكيد كرد: اكنون قضيه فلسطيني با توجه به ضعف عربي و سكوت جامعه بين المللي در برابر جنايات صهيونيستي در مرحله بسيار حساسي بسرمي برد، به همين منظور به نظر مي‌رسد، ملت فلسطين بايد بيش از گذشته بر گزينه مقاومت و ايستادگي در برابر رژيم صهيونيستي تاكيد نمايد.

 

حماس: به هرگونه حماقت صهيونيستها با قدرت پاسخ مي‌دهيم

خبرگزاري فارس: عضو دفتر سياسي جنبش حماس به رژيم صهيونيستي درباره ارتكاب هرگونه حماقتي عليه غزه هشدار داد و تاكيد كرد كه ملت فلسطين با پايداري در برابر هرگونه حماقت اشغالگران در به‌راه انداختن جنگ عليه غزه خواهد ايستاد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فلسطيني "معا "، "صلاح البردويل " در ميزگردي سياسي درباره آخرين تحولات فلسطين در غزه گفت: اگر اشغالگران هرگونه حماقتي مرتكب شده و جنگي به راه بياندازند، با مقاومت و پايداري ملت فلسطين روبرو خواهند شد.
روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارنوت " ديروز نوشت: يك كشور عربي به اطلاع حماس رسانده است كه اگر حماس و ساير گروههاي فلسطيني به دستيابي خود به سلاح ادامه دهند، احتمال دارد كه اسرائيل حمله‌اي عليه غزه انجام دهد.
البردويل تاكيد كرد: كساني كه در جنگ اخير بيش از سه هفته در برابر اين دشمن پايداري كردند، به خواست خداوند در هرگونه رويارويي در آينده نيز بيش از پيش مقاومت خواهند كرد و دشمن را درحالي كه نااميد و زخم خورده است، به عقب خواهند راند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع برقراري آشتي ملي در فلسطين پرداخت و گفت: حماس بيشترين تمايل را براي برقراري آشتي به منظور پايان دادن به شكاف و دودستگي داخلي و يكپارچگي تلاش‌ها به منظور مقابله با خوي قلدري صهيونيست‌ها و اقدامات آنها براي تحميل شرايط و يهودي‌سازي قدس و تلاش آنها براي كوچاندن فلسطيني‌ها از سرزمين خويش دارد.
وي گفت: حماس مانعي براي رفتن به هرمكاني به منظور نهايي كردن آشتي ملي در بين فلسطيني ها ندارد.

 

جهاد اسلامي فلسطين:
مذاكرات سازش حاصلي جز كشتار و آوارگي فلسطينيان نداشته است

خبرگزاري فارس: جنبش جهاد اسلامي با تاكيد بر جهاد و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: مذاكرات سازش تشكيلات خودگردان با اشغالگران صهيونيست حاصلي جز كشتار و آوارگي فلسطينيان نداشته است.


به گزارش فارس، " احمد المدلل " از مسئولان ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به گردهمايي گسترده مردم فلسطين در سالروز تاسيس اين جنبش در غزه اظهار داشت: ما در اين گردهمايي كه روز جمعه برگزار شد، تاكيد كرديم كه ادامه مذاكرات با اشغالگران مي‌تواند فاجعه جديدي را براي فلسطيني‌ها به دنبال داشته باشد چرا كه مذاكرات با رژيم صهيونيستي عبث و بي‌فايده است و جز كشتار و آوارگي براي ملت فلسطين و يهودي‌سازي سرزمين فلسطين حاصلي نخواهد داشت.
اين مسئول جهاد اسلامي گفت: مذاكرات با رژيم صهيونيستي به اين رژيم چتري حمايتي مي‌دهد كه بتواند دسيسه خود در به اصطلاح "يهودي بودن اسرائيل " را اجرا كند.
به گفته وي، رژيم صهيونيستي براي رسيدن به اين نقشه خود درصدد بيرون كردن يك و نيم ميليون فلسطيني از سرزمينشان است و مي‌خواهد كه جلوي بازگشت شش ميليون فلسطيني به سرزمين فلسطين را بگيرد.
المدلل افزود: فلسطيني‌هاي ساكن اراضي اشغالي سال 1948 ميلادي با اقدامات تجاوزكارانه رژيم اشغالگر روبرو هستند و در معرض تهديد براي رانده شدن از اين مناطق قرار دارند و دشمن صهيونيست از مذاكرات سازش به عنوان سرپوشي براي اقدامات تجاوزكارانه خود عليه ملت فلسطين و مقدسات آنها استفاده مي‌كند.
وي ادامه مذاكرات تشكيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي را به رغم اعلام شكست اين روند از سوي آنها در عرض بيست سال گذشته، يك فاجعه خواند و گفت: راهكار جنبش جهاد اسلامي و ديگر گروههاي مقاومت فلسطين، مقاومت و جهاد است.
وي از تشكيلات خودگردان فلسطين خواست كه از راهكار شكست خورده مذاكره با رژيم صهيونيستي دست بردارد و راهكار مقاومت و جهاد را كه ملت فلسطين به آن تكيه و اعتماد دارد، در دستور كار قرار دهد.
المدلل افزود: ما با دشمني جنايتكار روبرو هستيم كه بويي از انسانيت نبرده و به هيچ‌يك از ارزشهاي بشري پايبند نيست و به راهكار مذاكرات و توافقنامه‌ها توجهي ندارد و فقط زبان قلدري و جنگ را مي‌فهمد.

بر اساس گزارش شوراي امنيت ملي تركيه؛
اسرائيل تهديد شماره يك امنيت ملي تركيه است

خبرگزاري فارس: يكي از شبكه‌هاي رژيم‌صهيونيستي خبر داد كه شوراي امنيت ملي تركيه، تل‌آويو را به عنوان تهديد شمار يك امنيت ملي اين كشور معرفي كرده است.


به گزارش فارس، ‌شبكه 10 رژيم‌صهيونيستي در گزارشي اعلام كرد كه بر اساس سياست مركزي آنكارا، ‌اسرائيل به عنوان تهديدي مركزي براي امنيت تركيه به شمار مي‌آيد و سياست‌هاي تل‌آويو درصدد بي‌ثبات كردن تمام منطقه است.
تنش در روابط تركيه و رژيم‌صهيونيستي پس از حمله اين رژيم به نوار غزه آغاز شد و پس از حمله كماندوهاي اسرائيلي به كشتي فعالان صلح حامل كمك‌هاي بشردوستانه براي مردم غزه كه در آن چندين شهروند تركيه كشته شدند، اين تنش‌ها به شدت افزايش يافت.
شبكه 10 رژيم‌صهيونيستي در گزارش روز شنبه خود اعلام كرد كه شوراي امنيت ملي تركيه اسرائيل را به عنوان تهديد مركزي براي تركيه معرفي كرده است.
بر اساس گزارش شوراي امنيت ملي تركيه، بي‌ثباتي منطقه از اقدامات و سياست اسرائيل ناشي مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند به مسابقه تسليحاتي در خاورميانه منجر شود.
اين شبكه صهيونيستي ادامه داد كه رسانه‌هاي تركيه‌اي اين اقدام شوراي امنيت ملي تركيه را "تاريخي " ناميدند چون از سال 1949 تا كنون، اين براي اولين بار است كه رژيم‌صهيونيستي به تهديد نخست تركيه تبديل شده است.
پيشتر نيز روزنامه صهيونيستي "هاآرتص " اعلام كرده بود كه انتظار مي‌رود تركيه كشورهايي نظير ايران، عراق، روسيه و يونان را از ليست كشورهاي تهديد كننده اين كشور حذف كند.

 

مصر از عبور كاروان "اميد " از خاك خود به سمت غزه جلوگيري كرد

خبرگزاري فارس: مسئولان مصري از عبور زميني كاروان ليبيايي حامل كمك‌هاي بشردوستانه با نام "اميد " از خاك مصر به سمت غزه، جلوگيري كردند.


به گزارش فارس، منابع ويژه به مركز اطلاع‌رساني فلسطين گفتند: مسئولان مصري به طور قاطع عبور زميني كاروان اميد از خاك مصر را نپذيرفتند.
اين منابع افزودند: هم‌اكنون تلاش براي عزيمت دريايي كاروان از بندر "بني غازي " ليبي به ست بندر "العريش " مصر در جريان است.
به گفته اين منابع، كاروان اميد از هشت روز پيش در مرز ليبي با مصر در منطقه‌اي با نام "طبرق " به سر مي‌برد و مسئولان مصري از عبور زميني آن از خاك خود به سمت غزه جلوگيري مي‌كنند.
اين منابع گفتند: درپي تصميم خطوط هوايي ليبي براي كاهش 50 درصدي هزينه سفر اعضاي كاروان اميد، صدها نفر به اين كاروان ملحق شده‌اند.
رژيم صهيونيستي از چهار سال پيش تاكنون با اعمال محاصره عليه نوار غزه گذرگاه‌هاي اين منطقه را به روي فلسطينيان بسته است. دولت مصر نيز با وجود درخواست‌هاي مكرر مردم كشورهاي عربي و اسلامي، از بازگشايي دائم گذرگاه رفح به عنوان تنها گذرگاه ارتباطي فلسطينيان با جهان خارج خودداري مي‌كند.
مسئولان مصري اين گذرگاه را تنها براي مدت اندكي باز كرده و بار ديگر مي‌بندند و اجازه ورود كمك‌هاي بشردوستانه كمي به اين منطقه داده‌ مي‌شود كه اين وضعيت، مردم نوار غزه بويژه بيماران و مجروحان فلسطيني را با مشكل جدي مواجه كرده‌ است.
دولت مصر درحال احداث ديواري فولادي با همكاري آمريكا در مرز خود با نوار غزه است كه اين ديوار با عمق بيش از 20 تا 30 متر در زير زمين ساخته مي‌شود و 9 تا 10 كيلومتر نيز طول دارد.
اين ديوار داراي سيستم‌هاي حس‌گر است كه هرگونه تلاش براي تخريب آن را به مسئولان مصري اطلاع مي‌دهد و مصر همچنين كانال آبي را در طول اين ديوار ايجاد خواهد كرد.
مصر چندي پيش و درپي فشارهاي بين‌المللي ناشي از جنايت‌آفريني اخير رژيم صهيونيستي عليه ناوگان آزادي غزه در اقدامي تاكتيكي گذرگاه رفح را تا اطلاع ثانوي بازكرد.

 

نماینده فرانسه باچفیه فلسطین درنمایشگاه مطبوعات