خبرگزاري فارس: يك مقام نظامي صهيونيست مدعي شد كه ارتش اين رژيم قصد دارد براي از بين بردن حزبالله به جنوب لبنان حمله كند.

به گزارش فارس، سرهنگ "يوسي بيخار " فرمانده تيپ الجليل در ارتش رژيم صهيونيستي در گفتوگو با روزنامه يديعوت آحارونوت اعلام كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي برنامهاي براي حمله به جنوب لبنان كه به ادعاي وي از بين بردن حزبالله لبنان انجام ميشود، تهيه كرده است.
وي با اشاره به اينكه تسليم كردن حزب الله لبنان تنها به وسيله از بين بردن آن ممكن است، تاكيد كرد كه حزبالله دشمني از نوعي ديگر است و تنها در صورتي ميتوان شكست آن را اعلام كرد كه از بين رفته باشد.
اين مقام صهيونيست نهايت خشم خود را از حزبالله لبنان نشان داد و گفت كه چنين حزبي بايد از عرصه وجود پاك شود.
بيخار در تشريح برنامههاي رژيم صهيونيستي براي اين حمله گفت كه پيشرفت با ستونهاي خودروهاي زرهي و پياده نظامها و همچنين حركت به سوي اهداف از پيش تعيين شده در زمان كوتاه و تمركز ارتش در اماكني كه زياد دور هم نيستند، بخش اول اين حمله را تشكيل مي دهد، در اين بخش همچنين بر ضربه زدن به اين اهداف و نابودي آنها تاكيد شده است.
اين مقام صهيونيست افزود كه بر اساس برنامه طرح حمله ارتش، مرحله دوم حمله با تحقق بانك اهداف مرحله اول آغاز خواهد شد.
اين در حالي است كه كارشناسان و تحليلگران مسايل نظامي اعتقاد دارند كه رژيم صهيونيستي به اين نتيجه رسيده است كه راههاي از بين بردن حزب الله در لبنان بسيار پرهزينه و چه بسا غيرممكن است و به همين علت است كه اين رژيم در از بين بردن اصليترين دشمن خود تعلل ميكند.
خبرگزاري فارس: يك هيئت امنيتي از تشكيلات خودگردان فلسطين براي هماهنگيهاي بيشتر با دشمن صهيونيستي از مركز رابين در تلآويو بازديد كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، رؤساي دستگاههاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين در كرانه باختري ديروز ديدار محرمانهاي را از مركز رابين كه در تلآويو قرار دارد، انجام دادند.
در اين ديدار "يؤواف بولي موردخاي " رئيس اداره شهري و همچنين "نيتسان ألون " فرمانده يگان ارتش رژيم صهيونيستي در يهودا و سامره مقامات امنيتي تشكيلات خودگردان را همراهي كردند.
بر اساس اين گزارش سفر مذكور در راستاي افزايش هماهنگيها ميان دو طرف انجام شده است و حاضران فلسطيني ضمن ديدار از بخشهاي مختلف اين موزه از زندگي "اسحاق رابين " نخستوزير اسبق رژيم صهيونيستي و از بزرگترين قاتلان فلسطينيها نيز آگاهي يافتند.
اين در حالي است كه هيئت امنيتي تشكيلات خودگردان از اينكه خبر اين ديدار به رسانهها برسد، بسيار نگران بود.
خبرگزاري فارس: رژيم صهيونيستي براي فرار از خواست جامعه جهاني مبني بر محاكمه مقامات اين رژيم به دليل ارتكاب جنايات جنگي در غزه امروز در اقدامي نمايشي يك افسر بلندپايه صهيونيستي را به دليل كشتار غيرنظاميان فلسطيني در جنگ بازجويي كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك منبع نظامي صهيونيست اعلام كرد پليس اسرائيل "ايلان مالكا "، افسر بلندپايه ارتش، در زمان جنگ 22 روزه عليه نوار غزه موسوم به سرب گداخته را مورد بازجويي قرار داده است.
اين افسر صهيونيست در جنگ غزه فرمانده گردان نيروهاي پيادهنظام جيفاتي بود و دستور بمباران هوايي عليه ساختماني را داد كه ميدانست غيرنظاميان در آن ساختمان پناه گرفتهاند.
در حالي كه تاكنون هيچ نظامي رژيم صهيونيستي به دليل ارتكاب اقدامات خلاف قوانين يا نقض حقوق بشر در رژيم صهيونيستي محاكمه نشده است، اين بالاترين افسر بلندپايه صهيونيستي است كه به دنبال حمله عليه نوار غزه (در دسامبر 2008 و ژانويه 2009)، مورد بازجويي قرار ميگيرد.
سخنگوي نظامي ارتش رژيم صهيونيستي به خبرگزاري فرانسه گفت قضيه كشتار غيرنظاميان فلسطيني از سوي پليس نظامي مورد تحقيق و بررسي قرار دارد.
روزنامه هاآرتص نوشت ارتش اسرائيل در پنجم ژانويه 2009 ساختماني در منطقه حي الزيتون را بمباران كرد كه به كشته شدن 22 نفر از جمله زنان و كودكان و زخمي شدن 19 نفر ديگر منجر شد كه همگي از طائفه السموني بودند.
دفتر هماهنگي امور بشردوستانه وابسته به سازمان ملل همان زمان اعلام كرد اين حادثه يكي از خطرناكترين اتفاقاتي بود كه از شروع عمليات اسرائيل در نوار غزه صورت گرفت.
اين دفتر توضيح داد بر اساس گفته شاهدان عيني سربازان اسرائيلي در چهارم ژانويه 2009 نزديك به 110 فلسطيني را از خانههايشان بيرون كرده و به منزلي در منطقه الزيتون منتقل كردند و به آنها دستور دادند در داخل آن منزل بمانند اما پس از 24 ساعت نيروهاي اسرائيلي اين خانه را در چندين نوبت بمباران كردند.
اين در حالي است كه مقامات رسمي و سياسي و نهادهاي حقوق بشر بينالمللي در جهان خواستار محاكمه و پيگرد قانوني زيپي ليوني، وزير خارجه سابق اسرائيل و ديگر مسئولان اسرائيلي به علت ارتكاب جنايات جنگي در غزه شدند و تاكيد كردند مرتكبان جنايات جنگي نخواهند توانست از عدالت بينالمللي فرار كنند.
در جريان تهاجم 22 روزه رژيم صهيونيستي در به نوار غزه قريب به هزار و 400 فلسطيني كشته و پنج هزار و 400 نفر زخمي شدند كه بيشتر آنها زن و كودك بودند.
خبرگزاري فارس- روزنامه صهيونيستي "هاآرتص " مدعي شد كه اطلاعات موجود در حافظه لپ تاپ يكي از مسافران كشتي "مرمره آبي " تركيه نشان ميدهد كه سازماندهندگان كمكهاي انساني به غزه از حمايت مقامات تركيه برخوردار بودند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري آناطولي تركيه، روزنامه صهيونيستي "هاآرتص " طي گزارشي مدعي شد كه بنا بر اطلاعات بدست آمده از لپ تاپ يكي از مسافران كشتي "مرمره آبي " تركيه سازمان دهندگان ارسال كمك به مردم غزه از حمايت مقامات بلندپايه تركيه از جمله "رجب طيب اردوغان " نخست وزير اين كشور برخوردار بودهاند.
اين كشتي در 30 ماه مه گذشته درحالي كه حامل كمكهاي انساني كشورهاي مختلف به غزه بود در درياي آزاد مورد هجوم كماندوهاي رژيم صهيونيستي قرار گرفت.
بنابر اين ادعا، صورتجلسه نشست 6گروه داوطلب و سازماندهنده حامل كمكهاي انساني به غزه در 2 روز پيش از حركت در استانبول، پس از دستگيري آنها از طرف نيروهاي اسرائيلي در حافظه لب تاپ يكي از مسافران كشتي مرمره آبي يافت شده است.
از سوي ديگر سفارت تركيه در تل آويو با رد كامل اين ادعا گفت: اقدام به ارسال كمكهاي انساني به غزه يك حركت غيردولتي بود. دولت آنكارا نقشي در سازماندهي اين مسئله نداشت. اين موضوع در آن هنگام نيز بصورت رسمي هم بيان شد.
خبرگزاري فارس: يك شركت اسرائيلي قرار است بزودي كار ساخت نيروگاه برق شهر "عقبه " واقع در جنوب اردن را با سوخت گاز طبيعي مصر آغاز كند.

به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه "القدس العربي " نوشت: يك شركت اسرائيلي بزودي كار ساخت نيروگاه برق شهر "عقبه " را آغاز خواهد كرد و اين نيروگاه قرار است بوسيله گاز طبيعي كه از مصر به سرزمينهاي اشغالي ميرود راهاندازي شود.
اين نيروگاه برق قرار است در منطقه آزاد تجاري ميان اردن و رژيم صهيونيستي ساخته شود.
بر اساس اطلاعات اوليه، شركت "گلوبال پاور " رژيم صهيونيستي با قراردادي به ارزش يك ميليارد دلار كار ساخت نيروگاه برق جهت توليد 700 مگاوات را در شهر "عقبه " آغاز خواهد كرد و جهت تامين سوخت اين نيروگاه نيز از گاز وارداتي از مصر بهره خواهد گرفت.
روزنامه "هاآرتص " رژيم صهيونيستي نيز به تازگي خبر داد كه شركت مصري – اسرائيلي EMG كه مسئوليت واردات گاز طبيعي مصر به سرزمين هاي اشغالي را بر عهده دارد قرارداد جديدي به امضا رسانده كه بر اساس آن، مصر به مدت 17سال گاز طبيعي رژيم صهيونيستي را تامين مي كند و اين رژيم ميتواند در صورت تمايل قرار داد مذكور را به مدت 5 سال ديگر نيز تمديد نمايد.
اردن در سال 1994ميلادي يك پيمان صلح با رژيم صهيونيستي (موسوم به وادي عربه) امضا كرد و پس از مصر دومين كشور عربي است كه با دشمن اول جهان اسلام پيمان سازش دارد.
اين پيمان يك الحاقيه تجاري نيز دارد كه اردن را مجبور به همكاري در زمينههاي تجاري و بازرگاني و صنايع با رژيم صهيونيستي ميكند.
خبرگزاري فارس: نخست وزير رژيم صهيونيستي با هدف انحراف افكار عمومي از كارشكنيها در روند مذاكرات سازش، بار ديگر خواسته خود براي برسميت شناخته شدن اين رژيم به عنوان كشور يهوديان را تكرار كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "هاآرتص "، "بنيامين نتانياهو " بار ديگر درخواست خود از فلسطينيان براي برسميت شناختن اسرائيل به عنوان كشور يهوديان را تكرار كرد و گفت كه فقط پس از اين موضوع، آنها براي پايان دادن به درگيريها بين فلسطين و اسرائيل آماده هستند.
رژيم صهيونيستي نه تنها اراضي اشغالي فلسطينيان در سال 1967 را باز نگردانده است بلكه فعاليتهاي شهركسازي خود در اين اراضي را با وجود مخالفتهاي بينالمللي تسريع بخشيده است.
در حالي كه مذاكرات مستقيم سازش ميان رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين روز 2 سپتامبر در واشنگتن آغاز شده بود اما آغاز فعاليتهاي شهركسازي رژيم صهيونيستي در كرانه باختري آينده اين مذاكرات را با ابهام مواجه كرد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادامه سخنان خود در جمع رهبران يهودي كه در بيتالمقدس صورت ميگرفت، گفت كه صلح بايد بر اساس توافقات دوجانبه باشد.
نتانياهو گفت: فقط زماني كه شركاي اسرائيل در صلح درباره مشروعيت اسرائيل به عنون كشور يهوديان موافقت كنند، آنگاه آنها براي پايان دادن به درگيريها با اسرائيل آماده خواهند بود.
مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين گفتهاند كه صهيونيستها با مطرح كردن موضوع برسميت شناخته شدن اسرائيل به عنوان كشور يهوديان درصدد از بين بردن حق بازگشت ميليونها آواره فلسطيني بوده و تلاش دارند تا اعراب اسرائيلي سرزمينهاي سال 1948 را نيز آواره كنند.
نخست وزير رژيمصهيونيستي در اين سخنراني درباره اهميت امنيت اسرائيل تاكيد كرد و گفت تنها نوعي از صلح كه ميتواند پايدار بماند آن صلحي است كه بتوان از آن حفاظت كرد بنابراين به همين دليل بايد ترتيبات امنيتي مناسبي وجود داشته باشد.
وي همچنين گفت كه امنيت هزينه دارد و نيازهاي امنيتي اسرائيل در حال رشد بوده و به رشد نيز ادامه خواهد داد.
بنيامين نتانياهو به موضوع ايران نيز پرداخت و گفت كه جامعه بينالملل بايد اين موضوع را براي جهان شفاف سازند كه نبايد به ايرانيان اجازه دستيابي به سلاح اتمي داده شود.
رژيم صهيونيستي تنها دارنده تسليحات اتمي در خاورميانه به شمار ميآيد و با وجود صدها كلاهك هستهاي در زرادخانههاي اين رژيم، همچنان از پيوستن به پيمان منع گسترش تسليحات اتمي امتناع ميورزد.
خبرگزاري فارس: يك سازمان حقوق بشري يهودي اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي شهركسازي در كرانه باختري را به صورت بي سابقهاي افزايش داده است.

به گزارش فارس به نقل از الجزيره، جنبش چپگراي يهودي "صلح اكنون " اعلام كرد كه شهركنشينان صهيونيستي از زمان پايان تعليق 10 ماهه شهركسازي در 26 سپتامبر گذشته با سرعت بيسابقهاي مشعول ساخت واحدهاي مسكوني جديد در كرانه باختري هستند.
بر اساس اعلام اين سازمان بيش ازششصد واحد صهيونيستنشين در ظرف سه هفته ساخته شده كه اين رقم چهار برابر ميانگين شهركسازي در دو سال گذشته است.
اين در حالي است كه سازمانهاي يهودي آمريكايي كه در كنفرانسي در فلسطين اشغالي حاضر شدهاند، از نخستوزير اين رژيم خواستهاند تا فعاليتهاي شهركسازي را متوقف كند و در خصوص اين موضوع با دولت آمريكا به توافق برسد.
| |||||
|
اعضای کاروان شریان حیات پنج شامل کمکهای انساندوستانه بین المللی به مردم نوار غزه عصر روز پنجشنبه از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد شهر رفح و سپس به شهر غزه مقر دولت منتخب فلسطینی انتقال داده شدند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) از غزه، این اعضا که شامل 380 فعال صلح طلب بین المللی از 30 کشور جهان بودند بلافاصله پس از ورود به رفح سجده شکر بجا آوردند. این فعالان فریاد می زدند " ای اهالی غزه ما با شما هستیم و انشاء الله در کنار شما بر دشمنانتان پیروز خواهیم شد". این کاروان اروپایی متشکل از 144 دستگاه کامیون با 380 فعال دوازده سپتامبر گذشته سفرش به مقصد نوار غزه را از مقابل مجلس عوام انگلیس آغاز کرد و پس از عبود از شهرهای لیون فرانسه، میلانوی ایتالیا، آتن یونان وارد قبرص و سپس استانبول ترکیه شد. این کاروان پس از سه روز توقف عازم بندر لاذقیه سوریه شد و پس از یکتوقف دو هفته یی به دلیل عدم اعطای مجوز از سوی دولت قاهره برای ورود آنان به بندر العریش سرانجام روز سه شنبه هفته جاری عازم این بندر شد. گفتنی است کمکهای بین المللی همچنان در بندر العریش قرار دارد و احتمالا شنبه و یا یکشنبه به غزه ارسال خواهد شد.
| |||||






.jpg)