خبرگزاري فارس: رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت كه حتي يك روز در صورت ادامه شهركسازي با رژيم صهيونيستي مذاكره نخواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه "محمود عباس " در آستانه ورود به نيويورك براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت كه آماده حتي يك روز مذاكره در صورت از سرگيري شهرك سازي اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطين نيست.
وي گفت: به مذاكرات تا زماني كه شهركسازي در اراضي فلسطيني متوقف است ادامه خواهيم داد اما آماده حتي يك روز مذاكره در سايه شهرك سازي نيستم.
رئيس تشكيلات خودگردان گفت كه وي "با توقف يك يا دو ماهه شهرك سازي بعد از پايان مهلت كنوني توقف شهرك سازي در پايان ماه جاري ميلادي مخالف نيست و امكان دستيابي به توافق صلحي درباره همه مسائل مربوط به راه حل نهايي در دوره توقف شهرك سازي در صورت تمديد آن وجود دارد.
محمود عباس افزود: اگر شهرك سازي متوقف شود و حسن نيت صورت گيرد و اسرائيل اراده و تصميم داشته باشد آنگاه ميتوانيم به توافقي درباره دو موضوع مرزها و امنيت رسيده و به توافق درباره همه مسائل مربوط به وضعيت نهايي برسيم.
گروههاي مقاومت و مردم فلسطين مذاكره با رژيم صهيونيستي را بيهوده وبه زيان منافع ملي فلسطينيان ميدانند.
خبرگزاري فارس: ژيم صهيونيستي پس از 4 سال از محاصره تحميلي نوار غزه براي اولين بار اجازه ورود 20 دستگاه خودرو به نوار غزه را داد.

به گزارش خبرنگار فارس در غزه، "رائد فتوح " رئيس هيئت هماهنگي ورود كالاها به نوار غزه اعلام كرد، رژيم صهيونيستي اجازه ورود 4 كاميون حامل 20 دستگاه خودرو و لوازم يدكي را صادر كرد.
فتوح گفت: قرار بود اين محموله روز پنجشنبه وارد غزه شود، اما به بهانه بروز نقص فني در عمليات نقل و انتقال خودروها، ورود اين محموله به روز دوشنبه موكول شد.
اما "حسن عكاشه " مدير امور فني و مهندسي در وزارت حمل و نقل و ارتباطات در غزه اعلام كرد، علت تاخير ورود اين محموله به دليل بروز اشكال فني نبوده، بلكه به دليل شليك يك قبضه توپ به سوي گذرگاه بيت حانون بوده است.
رژيم صهيونيستي از چهار سال پيش تاكنون با اعمال محاصره عليه نوار غزه گذرگاههاي اين منطقه را به روي فلسطينيان بسته است
خبرگزاري فارس: يك كشتي حامل 650تن كالاهاي كمكي سوريه به مردم نوار غزه امروز وارد بندر العريش مصر شد و قرار است از آنجا از طريق گذرگاههاي مرزي وارد غزه شود.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه "القدس العربي "، "هشام الجانيني " معاون مدير بندر العريش گفت كه كشتي سوري رأس ساعت 8:30 صبح امروز به وقت محلي وارد اين بندر شد و حامل 650 تن كالاي كمكي به مردم غزه است.
وي افزود: محموله اين كشتي پس از تخليه در كاميونها بارگيري و سپس به غزه انتقال داده خواهد شد به اين ترتيب كه 610 تن از اين كالاها از طريق گذرگاه "العوجه " و "كرم ابوسالم " و 50 تن بقيه نيز از طريق گذرگاه مرزي رفح به غزه انتقال داده خواهد شد.
دكتر "بشار الشعار " وزير مشاور در امور هلال احمر سوريه ديروز در اظهاراتي مطبوعاتي گفت كه يك كشتي حامل 650 تن كالاهاي اساسي كمكي به غزه روز شنبه از بندر طرطوس راهي بندر العريش مصر شد و بيش از 40 تن از اين كالاها، اقلام دارويي و پزشكي هستند.
وي افزود: اين كالاهاي ضروري كمكهاي مردم سوريه است و اميدواريم كه در كاهش درد و رنجهاي ملت محاصره شده فلسطين در نوار غزه و پايداري آنها در برابر تجاوزات رژيم اشغالگر صهونيست سهيم باشد.
خبرگزاري فارس: يك روزنامه مصري نوشت كه فرمانده امنيت عمومي دولت منتخب فلسطين در غزه از چند روز پيش در مصر در بازداشت بسر ميبرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الأهرام "، "محمد خميس دبابش " اواخر هفته گذشته در قاهره توسط نيروهاي امنيتي مصر بازداشت شده است.
الاهرام به نقل از يك منبع امنيتي كه به هويت وي اشارهاي نكرد با تاكيد بر اينكه "دبابش از دمشق وارد قاهره شده است "، ادعا كرد، از آنجايي كه نيروهاي امنيتي مصر اطلاعاتي در رابطه با دست داشتن دبابش در تلاش براي قاچاق تعداد زيادي دستگاه بيسيم در اختيار داشتند، وي را بازداشت و در حال انجام تحقيقات از وي هستند.
بر اساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي مصر همچنين در حال بازجويي از دبابش بدليل كشته شدن يك پليس مصري در مرز با نوار غزه هستند كه گفته ميشود در جريان تظاهرات مردم غزه در اعتراض به اقدام مصر براي ساخت ديوار فولادي در مرز با غزه، كشته شد.
نيروهاي امنيتي مصر هر بار تعدادي از مسئولان حماس و جهاد اسلامي را به بهانههاي واهي بازداشت و از آنها در مورد مقاومت بازجويي ميكنند و در يك مورد از بازداشتها برادر "سامي ابوزهري " سخنگوي حماس بود كه بر اثر شكنجه در زندان مصر جان باخت.
خبرگزاري فارس: يك روزنامه سعودي از طرح صلح محرمانه رژيم صهيونيستي با سوريه خبر داد كه بر اساس آن صهيونيستها در قبال دريافت چندين امتياز مهم از دمشق از بلنديهاي جولان عقبنشيني خواهند كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودي عكاظ، منابع آگاه اسرائيلي از تدوين يك طرح توسط "بنيامين نتانياهو " نخستوزير رژيم صهيونيستي موسوم به "طرح صلح محرمانه " با سوريه كه شامل عقبنشيني رژيم صهيونيستي از بلنديهاي جولان است، خبر دادند.
منابع آگاه رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه "بشار اسد " رئيس جمهور سوريه طرح اسرائيل را از طريق يك ميانجي آمريكايي كه اخيرا به دمشق سفر كرده بود، دريافت كرد.
اين منابع گفتند: نخست وزير رژيم صهيونيستي در جريان ديدارش در ششم ماه ژوئيه در واشنگتن طرحي را به "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا ارائه كرد در حالي كه هيچ يك از ادارههاي سياسي اسرائيل و اعضاي كابينه امنيتي و سياسي در تلآويو از آن اطلاع نداشتند. تنها كسي كه از اين طرح محرمانه اطلاع دارد "ايهود باراك " وزير جنگ اسرائيل است.
سايت "دبكا " وابسته به رژيم صهيونيستي اعلام كرد: جورج ميچل، فرستاده ويژه آمريكا در خاورميانه اخيرا به بشار اسد طرح نتانياهو را در زمينه عقبنشيني از بلنديهاي جولان ارائه كرده است. وي تلاش كرد تا اسد را در خصوص امكان احياي مذاكرات ميان دمشق و تلآويو مشروط بر اين كه اسد سياست "انور سادات " رئيس جمهور اسبق مصر را دنبال كند، قانع سازد.
انور سادات در نوامبر سال 1977 تصميم گرفت به تلآويو سفر كند و بعد از آن در سال 1979 توافقنامه صلح با رژيم صهيونيستي را در مقابل عقب نشيني كامل اسرائيل از شبه جزيره سيناء امضا كرد.
بر اساس طرح نتانياهو شرط ديگر اين رژيم در صورت ارائه نقشههاي مناطقي كه بايد از آن عقب نشيني كند آن است كه در صورت ازسرگيري مذاكرات صلح ميان دمشق و تلآويو اسد بايد به ائتلاف سياسي و نظامياش با ايران پايان دهد و حمايت نظامي و سياسي از حزبالله لبنان، حماس و جهاد را متوقف كند.
اين در حالي است كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه همواره بر ادامه روابط مستحكم اين كشور با ايران و نيروهاي مقاومت تاكيد كرد و اعلام كرد كه سوريه به هيچ قيمتي حاضر نخواهد شد، درخواستهاي اغراقآميزي را كه براي قطع روابط شجاعانه سوريه با ايران، حزبالله و حماس مطرح ميشود، در چهارچوب توافق با اسرائيل قرار دهيم.
بر اساس طرح نتانياهو ارتش اين رژيم از بلنديهاي جولان تا خط معروف (خط تپهها) عقب نشيني خواهد كرد. از نظر سياسي تلآويو از بلنديهاي جولان به طور كامل و از اكثر شهركهاي بلنديهاي جولان خارج خواهد شد. اما از نظر نظامي اسرائيل تا خط تپهها عقب نشيني خواهد كرد كه يك راهحل تاكتيكي در دست اسرائيل خواهد بود تا بتواند در صورت سقوط راهحلهاي سياسي و نظامي ميان دو طرف بلافاصله با سرعت مجددا بلنديهاي جولان را تحت سيطرهي نظامي خود قرار دهد.
خبرگزاري فارس: ستون نويس يك روزنامه استراليايي طي مقالهاي با توصيف كردن لابي صهيونيستي به يك چهارپاي وحشي، نخست وزير رژيمصهيونيستي را نيز آدمكش هرزه دانست.

به گزارش فارس، "مايك كارلتون " ستوننويس روزنامه "سيدني مورنينگ هرالد " طي مقالهاي در اين روزنامه با انتقاد شديد از اقدام رژيمصهيونيستي در حمله به كاروان امدادرسان به غزه، "بنيامين نتانياهو " را آدمكش هرزهاي توصيف كرد كه به استفاده از قدرت نظامي معتاد شده است.
اين روزنامه نگار استراليايي لابي حامي اسرائيل را "يك چهارپاي وحشي " دانست كه از آشيانه خود به بيرون حمله ميكند و اقدام به درندگي ميكند.
صهيونيستها به شدت از نوشتههاي "مايك كارلتون " خشمگين شدهاند و اين اظهارات را بر خلاف استانداردهاي دنياي رسانه دانستهاند.
البته طبق استانداردهاي دنياي غرب اهانت به پيامبران و كتابهاي مقدس اديان بر اساس معيارهاي آزادي بيان مجاز بوده اما انتقاد از هولوكاست [داستان ساختگي صهيونيستها كه در آن به كشته شدن 6 ميليون يهودي در جريان جنگ جهاني دوم اشاره دارد] و رژيمصهيونيستي بر خلاف استانداردهاي آزادي بيان به شمار ميآيد.
لابي صهيونيستي در استراليا به دليل اين مقاله از مايك كارلتون شكايت كرده و وي را به طرح اظهارات "ضد-يهودي " متهم كردهاند.
البته روزنامه سيدني مورنينگ هرالد ادعاي ضد يهودي بودن كارلتون را رد كرده است.
كارلتون در نامهنگاري اينترنتي كه با "رابرت گوت " رئيس شوراي يهوديان استراليا داشته، اعلام كرده كه وي با حق موجوديت اسرائيل مخالف نيست اما چيزي كه وي با آن مخالف است، سركوب وحشيانه و غيرمعقول اسرائيل عليه مردم غزه است و وي با تلاشهاي لابي اسرائيلي در سراسر جهان براي خاموش كردن كساني كه به اسرائيل اعتراض ميكنند، مخالف است.
خبرگزاري فارس: يك نماينده عرب كنست فلسطينيها را صاحبان اصلي سرزمين تاريخي فلسطين دانست و پيشنهاد جديد وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي درباره مذاكرات سازش را "احمقانه " توصيف كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري سما، "محمد بركه " يكي از نمايندگان عرب كنست رژيم صهيونيستي در پي اعلام پيشنهاد "ليبرمن " وزير خارجه اين رژيم مبني بر تبادل اراضي و ساكنان در روند مذاكرات سازش جاري، او را "خر زمانه " توصيف كرد.
بركه كه رياست جبهه دموكراتيك صلح و برابري را برعهده دارد، طي بيانيهاي گفت: ليبرمن بار ديگر ثابت كرد كه "خر تاريخ " است و حقيقت را انكار ميكند. ما خانه و سرزمين خود را نميفروشيم. اين اوست كه از دور آمده و بر سرزمين ما سيطره يافته است. ما صاحبان اين زمين و وطن هستيم. اين ما يا پدران و اجداد ما نبودهاند كه از جاي ديگر در جهان به فلسطين مهاجرت كردهاند.
اين در حالي است كه ليبرمن يكشنبه گذشته پيشنهاد داد كه مذاكرات سازش با فلسطينيها بر اساس تبادل اراضي و ساكنان عرب 48 ادامه يابد.
وي در گفتوگو با راديو رژيم صهيونيستي گفت كه مذاكرات با فلسطينيها نبايد بر اساس سرزمين در قبال صلح دنبال شود بلكه اساس مذاكرات بايد مبادله اراضي و ساكنان باشد.
وزير خارجه رژيم صهيونيستي، گفت: هر كدام از فلسطينيهاي ساكن اسراييل آشكارا به مقابله با دولت برخيزند، بايد اراضي ما را ترك كنند و به مناطق تحت حاكميت تشكيلات خودگردان بروند.
وي در گفتوگو با راديو رژيم صهيونيستي به موضوع مخالفت اتحاديه عرب و تشكيلات خودگردان با شناسايي اين رژيم به عنوان يك كشور يهودي اشاره و تاكيد كرد: بايد موضوع عربهاي اسرائيلي نيز در مذاكرات ميان محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و بنيامين نتانياهو مطرح شود.
خبرگزاري فارس: وزير امورخارجه رژيم صهيونيستي پس از ديدار با وزير خارجه چك، مطرح شدن موضوع تبادل اراضي در گفتوگوهاي سازش را رد كرد و گفت كه اين موضوع تنها يك پيشنهاد شخصي و غيررسمي بوده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، "آويگدور ليبرمن " وزير خارجه اسرائيل در پراگ اعلام كرد: طرح تبادل اراضي ميان اسرائيل و تشكيلات خودگردان در گفتوگوهاي صلح تنها ايده شخصي من بوده است و از جانب كابينه اسرائيل مطرح نشده است.
ليبرمن روز گذشته پيشنهاد كرد كه 1.3 ميليون نفر اعرابي كه داخل سرزمين اشغالي زندگي ميكنند به كشور مستقل فلسطيني در آينده منتقل شوند و شهركها در كرانه باختري همچنان براي تلآويو باقي بماند به جاي اينكه اين رژيم به دنبال راهحلي "زمين براي صلح " باشد.
وي امروز پس از ديدار با "كارل شوارتزنبرگ " وزير امورخارجه چك در پراگ اعلام كرد: اين تنها نظر شخصي من است و موضعگيري رسمي كابينه اسرائيل نيست.
رهبران تشكيلات خودگردان و رژيمصهيونيستي اوايل ماه جاري ميلادي مذاكرات مستقيم سازش را پس از حدود 2 سال توقف، مجددا آغاز كردند. دور دوم اين مذاكرات 23 شهريورماه در مصر برگزار خواهد شد. قرار است از اين پس هر دو هفته يكبار سران رژيمصهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطين گفتوگوهايي را برگزار كنند.
عبارت "زمين براي صلح " به اين مفهوم باز ميگردد كه رژيم صهيونيستي از اراضي اشغالي فلسطين كه در جنگ سال 1967 به تصرف خود درآورد در ازاي توافقنامه سازش عقبنشيني كند.