خبرنامه تانیمروز سه شنبه ۱۶/۶/۸۹
افشاگری لوموند از مقر بزرگترین پایگاه جاسوسی جهان
رژیم صهیونیستی بزرگترین پایگاه جاسوسی ـ جمع آوری و شنود اطلاعات خاورمیانه را در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی ایجاد کرده است.
مجله لوموند در شماره سپتامبر خود در گزارشی به افشای برخی از ویژگی های این پایگاه که از آن به عنوان بزرگترین وعظیم ترین پایگاه جاسوسی نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه کل جهان نام برد، پرداخت.
بر اساس گزارش این مجله فرانسوی، این پایگاه در منطقه اوریم در جنوب فلسطین اشغالی در 30 کیلومتری بئر السبع در مختصات 31.18.34 درجه شمالی و34.18.31 درجه نصف النهار شرقی قرار گرفته است.
وظیفه این پایگاه هم شنود، رهگیری و جمع آوری تمامی ارتباطات انجام گرفته در خاورمیانه ، اروپا ، آفریقا وآسیا می باشد که واحدی تحت عنوان 8200 آنرا هدایت می کند. این واحد به رغم تمامی امکاناتی که در اختیار دارد، در بعد رسانه ای کاملا گمنام است؛ به نحوی که هنوز مقر اصلی این واحد مشخص نبوده و برخی از منابع از وجود پایگاه مرکزی آنها در هرتزیلیا و برخی دیگر ساختمان دفتر مرکزی واحد را در مجاورت مقر موساد اعلام می کنند.
در این پایگاه جاسوسی بیش از سی دستگاه دریافت موج های مختلف و شنود مکالمات و نیز دستگاه های رخنه به پست های الکترونیکی جمعیت ها و سازمان های بین المللی و اشخاص و حتی دولت های اروپایی، آفریقایی و آسیایی وجود دارد.
به گفته برخی از مسئولین صهیونیست، این پایگاه می تواند اتاق عملیات و مرکزی برای مدیریت شبکه های جاسوسی محسوب شود.
مامور اطلاعاتی صهیونیستی، مدیر پیگیری تحریم ایران در آمریکا
یک مامور سابق سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از سوی مسئولین آمریکایی به ریاست دفتر پیگیری و نظارت بر انجام تحریم مالی جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی در این رابطه فاش کرد: آمریکایی ها «ایتان اروسی» که دارای دو تابعیت آمریکایی و صهیونیستی می باشد را به عنوان مسئول پیگیری تحریم های اقتصادی علیه ایران در دفتر دادستان کل نیویورک منصوب کرده اند.
بر اساس این گزارش، وی موظف است با پیگیری فعالیت های اقتصادی و بانکی بیشترین آزار و اذیت ها را در امر نقل و انتقال پول به جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد.
اروسی با اعتراف به این مسئله به این روزنامه عبری زبان گفت: وظیفه من این است که حتی الامکان در همه موارد به تهران آزار برسانم.
رژیم صهیونیستی و فلسطین
نخست وزير رژيم صهيونيستي با بيان اينكه يهوديان بايد جمعيت غالب فلسطين اشغالي باشند، تاكيد كرد: نبايد اجازه داده شود كشوري فلسطيني و ضد اسرائيلي تشكيل شود.
یکی از روزنامه های صهيونيستي نوشت: تعدادي از مسئولان اين رژيم ميليونها دلار از يك تاجر اتريشي رشوه گرفتهاند.
حکومت خودگردان
رئيس تشكيلات خودگردان بار ديگر با تاكيد بر حفظ امنيت رژيم صهيونيستي مدعي شد كه در مذاكرات از ارزشهاي فلسطيني عقبنشيني نخواهد كرد.
رسانه ها، گروهها و شخصیت ها
به نوشته روزنامه هاآرتص، يك گروه آمريكايي حامي فلسطين در حال برنامهريزي براي راهاندازي كاروان هواپيماي حامل كمكهاي بشردوستانه براي پرواز به سوي غزه است.