خبرگزاري فارس: در درگيري كه احتمالاً در راستاي ادامه عمليات شهادتطلبانه عليه دشمن صهيونيستي در سرزمينهاي اشغالي ميان افراد ناشناس و نظاميان صهيونيست انجام شد، دو پليس صهيونيست زخمي شدند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري فلسطيناليوم، در حادثه تيراندازي كه ديروز در منطقه "قلنسوة " واقع در سرزمينهاي اشغالي انجام شد، دو پليس صهيونيست زخمي شدند، اين حادثه در حالي روي داد كه رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از انجام عمليات شهادتطلبانه گروههاي مقاومت در اعتراض به از سرگيري مذاكرات سازش آمادهباش كامل اعلام كرده است.
پيش از اين در دو عمليات جداگانه در سرزمينهاي اشغالي كه از سوي نيروهاي مقاومت انجام شده بود، چهار صهيونيست به هلاكت رسيده دو نفر ديگر نيز زخمي شده بودند.
سخنگوي پليس رژيم صهيونيستي با اعلام اين خبر گفت كه اين دو پليس در عمليات تعقيب يك خودرو كه به ادعاي اين نيروها مشكوك بوده است و در جريان تيراندازي ميان خودرو و نيروهاي پليس زخمي شدهاند.
پيش از اين "يتسحاق آهارونويچ " وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي اعلام كرده بود كه براي جلوگيري از عمليات احتمالي نيروهاي مقاومت، در تمام سرزمينهاي اشغالي حالت آماده باش كامل اعلام شده است.
وي در سخناني تاكيد كرد كه به علت آغاز مذاكرات سازش، اسرائيل در مرحله امنيتي حساسي قرار گرفته است.
هنوز هيچ گروهي از نيروهاي مقاومت مسئوليت اين عمليات را بر عهده نگرفتهاند.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين پيش از اين با توجه به هماهنگيهاي تشكيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي در كرانه باختري عليه نيروهاي حماس، اعلام كرده است كه مقاومت عمليات خود را در كرانه باختري همچنان ادامه ميدهد.
خبرگزاري فارس: رئيس تشكيلات خودگردان بار ديگر با تاكيد برحفظ امنيت رژيم صهيونيستي مدعي شد كه در مذاكرات از ارزشهاي فلسطيني عقبنشيني نخواهد كرد.

به گزارش فارس، "محمود عباس " رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در گفتوگو با روزنامه فلسطيني الايام بعد از گذشت چند روز از مذاكرات بينتيجه واشنگتن در مورد روند سازش مدعي شد كه براي رسيدن به توافق صلح با طرف اسرائيلي از آرمانهاي فلسطين عقبنشيني نخواهد كرد.
در حاليكه بسياري از كارشناسان مسايل بينالمللي مذاكره مستقيم با طرف صهيونيستي در سايه ادامه جنايات و شهركسازي را اقدامي براي از بين بردن آرمان فلسطين ميدانند، عباس در اين گفتوگو مدعي شده است: من اجازه تخريب كشور را نخواهم داد و از هيچ كدام از ارزشهاي فلسطيني عقبنشيني نخواهم كرد.
وي كه عقبنشيني از حقوق مسلم فلسطينيها در تعامل با ژيم صهيونيستي و تسليم شدن در برابر فشارهاي آمريكا خشم و اعتراض گروههاي فلسطيني را برانگيخته، افزود كه اگر از وي خواسته شود كه در مورد حق پناهندگان براي بازگشت و در مورد مرزهاي سال 67 عقبنشيني كند، او اين كار را نخواهد كرد.
رئيس تشكيلات خودگردان بدون توجه به اينكه پيش از اين اعلام كرده بود كه در صورت تداوم شهركسازي مذاكرات مستقيم را آغاز نخواهد كرد، درباره ادامه روند سازش گفت كه اين مذاكرات به مدت يك ماه خواهد بود و اگر اسرائيل تعليق شهركسازي را تمديد كند، تشكيلات به مذاكره ادامه خواهد داد و اگر تعليق شهركسازي تمديد نشود، فتح از مذاكرات خارج خواهد شد.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي بارها تاكيد كرده است كه تعليق موقت شهركسازي در كرانه باختري به هيچ وجه تمديد نخواهد شد.
وي با تاكيد بر امنيت رژيم صهيونيستي گفت: اگر ما بخواهيم به مذاكرات وارد شويم، بايد موضوع مرزها و امنيت را بپذيريم، مسأله مرزها براي ما مهم است و مسئله امنيت نيز براي اسرائيليها اهميت دارد.
عباس ادامه داد كه ابتدا بايد بر سر ترسيم مرزها بر اساس سال 67 توافق شود و بعد از اين مرحله موضوع قدس، آبها و شهركسازي حل شود، بر اساس جدول زماني عباس مسايل مربوط به آوارگان و ساير مسايل نيز در مرحله بعدي مذاكرات مورد توافق قرار خواهد گرفت.
اين در حالي است كه علاوه بر كارشناسان بسياري از مقامات سياسي از جمله در سرزمينهاي اشغالي احتمال موفقيت در مذاكرات مستقيم سازش را بسيار بعيد ميدانند.
خبرگزاري فارس: گروه آمريكايي حامي فلسطين قصد دارد در بهار آينده يك هواپيماي امدادرسان كه نيازي به فرودگاه براي فرود آمدن ندارد، به غزه ارسال كنند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "هاآرتص "، يك گروه آمريكايي حامي فلسطين در حال برنامهريزي براي راهاندازي كاروان هواپيماي حامل كمكهاي بشردوستانه براي پرواز به سوي غزه است.
اين اقدام با هدف به چالش كشيدن محاصره اسرائيل عليه نوار غزه صورت ميگيرد.
يكي از كساني كه اين ايده را مطرح كرده، به خبرگزاري فلسطيني "معا " گفت: ما قصد داريم تا يك هواپيما به غزه ارسال كنيم، اين هواپيما بدون آنكه وارد حريم هوايي اسرائيل يا مصر شود،وارد غزه ميشود.
در ماه مي گذشته نيز يك گروه حامي فلسطين ناوگاني از كشتيهاي امدادرسان را راهي غزه كرد. كماندوهاي رژيمصهيونيستي با حمله به اين كاروان 19 فعال صلح را كشته و بيش از 50 نفر را زخمي كرد.
جنبش آزادي فلسطين كه مقر آن در كاليفرنيا است حامي پرواز هواپيماي امدادرسان به غزه خواهد بود.
اين گروه براي يك سال است كه در حال جمعآوري بودجه مورد نياز براي تهيه هواپيمايي است كه بتواند بدون نياز به باندي براي فرود، بر روي زمين بنشيند.
طرح ارسال هواپيما به غزه، چالش امينتي جدي را براي ارتش رژيمصهيونيستي ايجاد كرده است، چون متوقف كردن اين هواپيما بدون ايجاد تلفات بسيار مشكل است.
البته رژيمصهيونيستي تلاش دارد با اقدامات ديپلماتيكي حركت اين هواپيما را مختل كند.
خبرگزاري فارس: منابع خبري در تركيه از عصبانيت رژيم صهيونيستي از ساخت فيلم سينمايي "وادي گرگها، فلسطين " قبل از اكران عمومي آن خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه يني شفق تركيه، رسانههاي رژيم صهيونيستي در واكنش به ساخت فيلم سينمايي "وادي گرگها، فلسطين " تاكيد كردند كه تركيه با ساخت اين فيلم انتقام ماجراي حمله صهيونيستها به كشتي مرمره آبي و شهادت نه تن از سرنشينان اين كشتي را ميگيرد.
روزنامه مذكور تصريح كرد كه فيلم سينمايي "وادي گرگ ها، فلسطين " كه در آن به جنايت ارتش صهيونيستي عليه كاروان آزادي غزه و وارد عمل شدن تركيه در قالب يك مامور اطلاعاتي براي گرفتن انتقام اين جنايت پرداخته شده، در 5 نوامبر سال جاري در پرده سينماها به اكران در ميآيد.
در اين فيلم مامور اطلاعاتي تركيه به تعقيب سربازان صهيونيست شركت كننده در شبيخون به كشتي مرمره آبي پرداخته و در همين راستا به نوار غزه و كرانه باختري رود اردن اعزام مي شود.
خبرگزاري فارس: نخستوزير انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين اعتراف كرد كه فرصتهاي شكست مذاكرات سازش بيش از موفقيت آن است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فلسطيني "سما "، "سلام فياض " نخستوزير دولت انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين درباره فرصتهاي موفقيت مذاكرات فلسطيني - اسرائيل ابراز بدبيني كرد.
وي در ديدار با تعدادي از نويسندگان و روزنامهنگاران در دفتر خود در رام الله گفت: نشانههاي ناكامي اين مذاكرات بسيار بيشتر از فرصتهاي موجود براي موفقيتآميز بودن آن است. اما طرف فلسطيني با خواست و اراده بينالمللي اين مذاكرات را بار ديگر آغاز كرد.
اين در حالي است كه مذاكرات مستقيم سازش، پنجشنبه گذشته در واشنگتن از سرگرفته شد و قرار است دور دوم اين مذاكرات 23 شهريور در شرمالشيخ دنبال شود.
اين در حالي است كه "صائب عريقات " مذاكرهكننده ارشد تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرده است كه در صورت ناكامي و شكست مذاكرات سازش، تشكيلات خودگردان سقوط خواهد كرد.
خبرگزاري فارس: وزير جنگ رژيم صهيونيستي در ديدار با وزير دفاع روسيه اظهار داشت روسيه نقش بسياري در شكست فاشيسم داشته و امكان بوجود آمدن اسرائيل را فراهم كرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "ريانوواستي "، "ايهود باراك "، وزير جنگ رژيم صهيونيستي، در ملاقات با "آناتولي سرديوكوف "، وزير دفاع روسيه، در روز دوشنبه اظهار داشت روسيه سهم تعيين كنندهاي در شكست فاشيسم داشت و امكان بوجود آمدن اسرائيل را فراهم كرده است.
باراك در اين رابطه گفت: ما اين حقيقت را ميدانيم كه اگر ارتش سرخ بر آلمان فاشيست پيروز نميشد، اسرائيلي وجود نداشت.
وي افزود هر فردي كه سالها در لباس فرم بوده ميداند كه در حقيقت چه كسي (در جنگ جهاني دوم) پيروز شد و ستون فقرات فاشيسم را شكست.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي در ادامه گفت: اين در حقيقت همان ارتش سرخ اتحاد جماهير شوروي بود، از محاصره تا سواستاپول و دورتر.
ايهود باراك همچنين افزود از جبهه شوروي- آلمان عكسهاي كمتري وجود داشته، اما جنگ واقعي در اينجا بود.
وزير جنگ اسرائيل خاطر نشان كرد: در جاهاي ديگر بيشتر عكس گرفته شد، اما كمتر مبارزه انجام شد.
ايهود باراك روز گذشته به روسيه سفر كرده است.
خبرگزاري فارس: با وجود ممانعت ارتش رژيم صهيونيستي 300هزار فلسطيني شبهاي قدر را كنار مسجد الاقصي و در فضايي مملو از معنويت احيا كردند.

به گزارش خبرنگار فارس در سرزمينهاي اشغالي، با وجودي كه نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي از ورود و حضور مسلمانان در صحن مسجد الاقصي و مناطق پيرامون آن ممانعت كردند، با اين حال بيش از 250 هزار فلسطيني شبهاي قدر امسال را در فضايي مملو از روحانيت و معنويت در كنار مسجد الاقصي احيا كردند.
شدت ازدحام جهت احياي اين شبها در مسجد الاقصي به حدي بود كه خيابانهاي منتهي به اين مسجد مبارك طي شبهاي قدر با بار ترافيكي بسيار سنگيني و در مواردي بسته شدن راهها مواجه شد.
نيروهاي ارتش رژيم صهيونيستي نيز با استقرار پيرامون مسجد و خيابانهاي اطراف تلاش داشتند، مانع ورود خيل عظيم فلسطينيها به مسجد الاقصي و حضور در اين مراسم عرفاني شوند، با اين حال تخمين زده ميشود، سيصد هزار فلسطيني با تجمع در مسجد الاقصي و مناطق پيرامون آن اين شبها را احيا كردند.
خبرگزاري فارس: نمايندگان و سران سياسي حزب الله اعلام كردند حزب الله با همه نقشهها عليه سلاح مقاومت از جمله حكم دادگاه حريري و قضيه سازش با رژيم صهيونيستي مقابله ميكند و هيچ تساهلي به خرج نميدهد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبناني "الديار "، حزب الله با هشدار درباره هر گونه سازش با دشمن اسرائيلي گفت: لبنان از جمله كشورهايي است كه در صورت اجراي نقشهها براي از بين بردن قضيه فلسطين متضرر خواهد شد.
در اين راستا "محمد فنيش "، وزير مشاور در امور توسعه اداري لبنان در مراسم افطاري در شهر صور در جنوب لبنان خواستار حفظ مقاومت و نقش آن گرديد و گفت: مقاومت در كنار ارتش و ملت ضامن ملي واقعي است تا اراضي اشغالي خود را از چنگ دشمن درآوريم و در برابر دشمن اسرائيلي ايستادگي كنيم چون مقاومت اهرم قدرتي است كه لبنان با آن ميتواند ضررهاي ناشي از عمليات سازش را از خود دفع كند.
"نواف الموسوي "، عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان نيز نوشت گزينه جنگ براي دشمن اسرائيلي گزينه سخت و تلخي است و نميتواند آن را عملي كند چون به معناي خودكشي براي اين رژيم است و دشمن صهيونيست در بدترين شرايط از زمان تاسيس رژيم خود به سر ميبرد و اكنون ما در بهترين لحظات تاريخ درگيري با دشمن هستيم و با افزايش توانمندي حزبالله، همه مناطق فلسطين اشغالي در تيررس موشكهاي مقاومت قرار دارد.
وي افزود: رويكرد سازش با اسرائيل به معناي دست برداشتن از حقوق در برابر دشمن صهيونيستي است و براي اين كار از قدرت زور براي مقابله با مقاومت استفاده ميشود.
"علي فياض "، نماينده پارلمان لبنان تاكيد كرد نقشه راه براي مصون ماندن وطن، حفظ ثبات و مقاومت و مواجهه با فتنهها و محاكمه قاطعانه شاهدان دروغين بدون هيچ بهانهجويي است تا امنيت و ثبات لبنان محفوظ بماند.
وي در مراسم افطار حزب الله در ميس الجبل گفت: ما در برابر هيچ توطئهاي عليه سلاح مقاومت و مبارزان آن تساهل و تسامح به خرج نميدهيم.
خبرگزاري فارس: دبير كميته طرح ملي فلسطين اعلام كرد كه سخنان ضد صلح سران تلآويو نشاندهنده غلط بودن مذاكره با رژيم صهيونيستي است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رسمي قطر، "مصطفي البرغوثي " رئيس كميته طرح ملي فلسطين با اشاره به مذاكرات مستقيم تاكيد كرد كه سران رژيم صهيونيستي خواستار صلح نيستند.
وي با اشاره به سخنان "ايهود باراك " وزير جنگ اين رژيم كه "تحقق صلح در يك سال آتي و حتي در نسل آينده هم غيرممكن است "، تاكيد كرد كه اين سخنان نشان ميدهد سران تلآويو خواستار صلح نيستند.
مصطفي البرغوثي در ادامه خواستار رسواسازي جنايات رژيم صهيونيستي شد و تاكيد كرد كه آنكه خواهان صلح نيست طرف اسرائيلي است كه شهركسازي را ادامه ميدهد.
البرغوثي خواستار در پيش گرفتن راهبردي ملي شد كه تشكيل شده از مقاومت مردمي و جنبش همبستگي بينالمللي با مردم فلسطين و پايداري آنان باشد.
خبرگزاري فارس: يكي از نمايندگان كنست رژيم صهيونيستي با انتقاد از سخنان وزير امور خارجه اين رژيم درباره روند سازش، گفت كه نميتوان وي را در جايگاه وزير امور خارجه اسرائيل تحمل كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست "، "آويشاي بريومن " نماينده حزب كار كنست اسرائيل از وزير امور خارجه اسرائيل به دليل كمارزش كردن سياستهاي كابينه انتقاد كرد.
وي به شدت به "آويگدور ليبرمن " به دليل اظهاراتش در انتقاد از گفتوگوهاي صلح حمله كرد و گفت: اين غيرقابل تحمل است وزيري كه مسئول معرفي سياستهاي اسرائيل است، عليه سياستهاي آن صحبت كرده و آنها را بيارزش جلوه دهد.
ليبرمن روز يكشنبه در سخنراني در ميان اعضاي حزب "اسرائيل بيتنا " به روند صلحي كه "بنيامين نتانياهو " نخست وزير رژيمصهيونيستي با فلسطينيان آغاز كرده، حمله كرد و گفت كه صلح غيرقابل دسترس است.
ليبرمن كه در جمع صدها طرفدار خود سخنراني ميكرد، از دولتهاي پيشين و دولت كنوني به دليل عدم عبرت گرفتن از درسهاي 17 سال گذشته در شكست مذاكرات انتقاد كرد.
خبرگزاري فارس: وزيران كابينه رژيمصهيونيستي از نخست وزير اين رژيم به دليل مخفي نگه داشتن نتايج دور اول گفتوگوهاي سازش با تشكيلات خودگردان فلسطين انتقاد كردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي "هاآرتص "، چندين وزير كابينه اسرائيل در نشست هفتگي كابينه كه در روز يكشنبه برگزار شد "بنيامين نتانياهو " را به چالش كشده و اعلام كردند كه وي اطلاعات مربوط به اولين نشست مذاكرات صلح در واشنگتن و همچنين آينده توقف شهركسازيها را مخفي نگه داشته است.
"سيلوان شالوم " وزير توسعه منطقهاي رژيم صهيونيستي گفت: ما نميدانيم كه كجا قرار داريم. انجام كارها بدون بحث و بررسي نامناسب است. من به ياد نميآورم كه اين چنين چيزي در گذشته روي داده باشد.
ديگر وزيران كابينه رژيمصهيونيستي نيز از مخفيكاريهاي نتانياهو شكايت كرده و اعلام كردند كه وي جزئيات نشست واشنگتن را توضيح نداده است.
مذاكرات سازش پنجشنبه هفته گذشته در واشنگتن آغاز شد. نتانياهو روز يكشنبه در نشست وزيران حزب ليكود گفت كه قصد دارد تا مذاكرات را با بصيرت به پيش ببرد و اجازه ندهد تا زماني كه مذاكرات ادامه يابد هيچ اطلاعاتي به رسانهها درز پيدا كند.
برخي منابع از برگزاري دور دوم مذاكرات مستقيم سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي در 23 شهريور جاري در شرمالشيخ خبر دادند.