خبرنامه تانیمروز دوشنبه ۸/۶/۸۹

جديدترين اظهارات خاخام افراطي صهيونيست‌ها:

فلسطينيها بايد از صحنه روزگار محو شوند

خاخام "عواديا يوسف" يكي از افراطي‌ترين چهره‌هاي صهيونيسم و رهبر معنوي حزب شاس در اظهاراتي نژادپرستانه كه در موضع‌گيري‌هايش بي‌سابقه هم نبوده است، آرزوي از بين رفتن تمام فلسطيني‌ها را كرد.

وي در اظهاراتي كه از راديو اسرائيل نيز پخش شد، ابراز اميدواري كرد كه تمام فلسطيني‌ها از صحنه روزگار محو شوند، چون از اسرائيل متنفر هستند.

يوسف كه ارتباطات قوي با "حسني مبارك" رئيس‌جمهور مصر دارد، در اين سخنان گفت: تمامي اين اشرار كه از اسرائيل متنفر هستند، بايد از روي زمين محو شوند و طاعون بگيرند.

"نسيم زئيو" يكي از نمايندگان اين حزب در توجيه اظهارات سخيف اين خاخام صهيونيست گفت: وي از عبارات موجود در تلمود در مورد از بين رفتن دشمنان اسرائيل در راستاي صلح استفاده كرده است.

وي پيش از اين نيز حمله‌هاي تندي را عليه فلسطيني‌ها و عرب‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي داشته است.

سازمانهای بین المللی و فلسطین

دفتر هماهنگي امور انساني در اراضي اشغالي فلسطين "اوچا" وابسته به سازمان ملل اعلام كرد: مسئولان اسرائيلي ساكنان فلسطيني قدس را مجبور به تخريب خانه‌هاي خود مي‌كنند.

اروپا و فلسطین

علیرغم درخواست ها و فشارهای رژیم صهیونیستی به روسیه برای لغو قرارداد تسلیحاتی با سوریه، کاخ کرملین اعلام کرد: همکاری نظامی و فروش موشکهای پیشرفته به سوریه را قطع نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی و فلسطین

نتانياهو: فلسطينيان بايد اسرائيل را به رسميت بشناسند.

حکومت خودگردان

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين درباره شكست مذاكرات مستقيم با رژيم صهيونيستي هشدار داد و اعلام كرد: در صورت ادامه شهرك‌سازي، تل‌آويو مسئول شكست مذاكرات خواهد بود.

رسانه ها، گروهها و شخصیت ها

مركز تحقيقات و پژوهش‌هاي الاسري از فرانسه و انگليس خواست در موضوع اسرا از سياست دوگانه خودداري كند و از رژيم صهيونيستي بخواهد كه بيش از 7 هزار اسير فلسطيني را كه تحت بدترين شرايط در زندانهاي اين رژيم بسر مي‌برد، آزاد كند.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبيركل حزب‌الله لبنان هدف از مذاكرات مستقيم سازش بين تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي را تلاش براي سرقت فلسطين و از بين بردن مسئله فلسطين دانست و تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي مشكل همه منطقه است.

اسامه حمدان: عباس براي امتيازدهي به صهيونيستها به واشنگتن مي‌رود.

تازه ترین گزارشی که از سوی موسسه نظارت بر مقدسات اسلامی الاقصی صادر شده حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی از ابتدای اشغال سرزمین فلسطین در سال 1948میلادی تاکنون  1200 باب مسجد متعلق به مسلمانان را منهدم کرده است. به گزارش پایگاه خبری این موسسه، رژیم صهیونیستی پس از انهدام مساجد، آنها را به قمارخانه ها، کنیسه ها ، هتل ها و مهمانسراها تبدیل کرده است.

مقاومت

گردان‌هاي القدس، شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين مانع نفوذ يگان ويژه ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه شد.