به دنبال تعيين "گالانت " به عنوان رئيس ستاد مشترك ارتش؛
روزنامه صهيونيستي: تعدادي از افسران ارتش استعفا مي‌دهند

خبرگزاري فارس: يك روزنامه رژيم صهيونيستي با اشاره به شگفتي ارتش اين رژيم از توصيه وزير جنگ براي تعيين "يواف گالانت " به عنوان رئيس ستاد مشترك ارتش نوشت كه تعدادي از افسران ارتش استعفا خواهند داد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه "معاريو "، بدنبال اعلام تعيين ژنرال گالانت از سوي "ايهود باراك " وزير جنگ رژيم صهيونيستي به عنوان جانشين "گابي اشكنازي " رئيس ستاد مشترك ارتش ، تعدادي از افسران نزديك به اشكنازي گفتند كه اين تصميم باراك براي اعمال فشار بر اشكنازي جهت ترك منصب خود پيش از پايان دوره رياست وي در اوايل ماه فوريه 2011 بوده است.
به گفته اين افسران هدف باراك از اين اقدام نااميد كردن اشكنازي است و ثابت كرد كه هيچ احترامي براي وي قائل نيست و اين تصميم خطرات امنيتي براي اسرائيل دارد بويژه اينكه اعلام تعيين گالانت به معني وجود دو رئيس ستاد مشترك در آن واحد است.
اين روزنامه صهيونيستي پيش‌بيني كرد كه در پي اين اقدام باراك، تعدادي از افسران ارتش از جمله معاون رئيس ستاد مشترك، فرمانده منطقه مركزي و رئيس بخش اطلاعات نظامي استعفا دهند.
"ايهود باراك " در نشست ديروز كابينه گفت كه وي "يواف گالانت " فرمانده گردان جنوب ارتش اسرائيل را به عنوان رئيس بعدي ستاد مشترك ارتش انتخاب كرده است.
باراك در همين رابطه گفت: به دليل امور كنوني اسرائيل، تعيين رئيس جديد بايد به سرعت صورت گيرد تا ثبات در ارتش اسرائيل دوباره مستقر شود.
"موشه يعلون " از وزراي كابينه امنيتي رژيم صهيونيستي از باراك به دليل عجله در معرفي رئيس بعدي ستاد مشترك ارتش انتقاد كرد اما باقي وزراي كابينه حمايت خود را از تعيين گالانت اعلام كردند.

 

علامه نابلسي:
امت اسلامي از ايران در برابر آمريكا و اسرائيل حمايت مي‌كند

خبرگزاري فارس:رئيس هيئت علماي جبل عامل لبنان گفت آمريكا و اسرائيل از دستاوردهاي بزرگ و مستمر ملت ايران احساس سرخوردگي و ترس مي‌كنند زيرا امت اسلامي در كنار جمهوري اسلامي ايستاده است و از مواضع آن حمايت مي‌كند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبناني "السفير "، علامه شيخ "عفيف النابلسي " افتتاح نيروگاه هسته‌اي بوشهر را مهم‌ترين اتفاق تاريخ معاصر در حيات امت اسلامي خواند و تاكيد كرد: ملت ايران با اين موفقيت به مرحله‌اي جديد از استقلال و پيشرفت و شكوفايي وارد خواهد شد.
رئيس هيئت علماي جبل عامل لبنان گفت: آمريكا و اسرائيل از دستاوردهاي بزرگ و مستمر ملت ايران احساس سرخوردگي، نااميدي و ترس مي‌كنند و قادر نيستند اين پيشرفت علمي و تمدني و صنعتي را متوقف كنند چون امت اسلامي در كنار جمهوري اسلامي ايستاده است و از مواضع آن حمايت مي‌كند.
علامه نابلسي تاكيد كرد: هر اقدام احمقانه نظامي عليه ايران فاجعه‌اي براي موجوديت اسرائيل در منطقه و برتري آمريكا در جهان مي‌شود.
رئيس هيئت علماي جبل عامل لبنان با ارسال پيامي براي آيت الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب و " محمود احمدي‌نژاد "، رئيس جمهور ايران افتتاح نيروگاه بوشهر را تبريك گفته بود و در اين ارتباط با "غضنفر ركن‌آبادي "، سفير ايران در بيروت نيز تماس حاصل كرده بود.
علامه شيخ عفيف النابلسي از علماي سرشناس شيعه در لبنان و خطيب جمعه شهر صيدا است.

 

سازمان كنفرانس اسلامي خواستار توقف جنايات صهيونيست‌ها در قدس شد

خبرگزاري فارس: سازمان كنفرانس اسلامي به منظور توقف تجاوزهاي رژيم صهيونيستي عليه قدس، خواستار اعمال فشار جامعه بين‌الملل بر اين رژيم شد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودي "الرياض "، به مناسبت چهل و يكمين سالگرد به آتش‌كشيده شدن مسجدالاقصي سازمان كنفرانس اسلامي تاكيد كرد كه موضع امت اسلامي در قبال شهر قدس و حمايت از هويت عربي و اسلامي آن ثابت است.
اين سازمان با انتشار بيانيه‌اي از تمام دولتهاي عضو خواست تا از مبارزه مردمي فلسطين، حل وفصل عادلانه قضيه فلسطين، حق تعيين سرنوشت اين ملت، بازگشت آوارگان فلسطيني و تشكيل يك دولت مستقل به پايتختي قدس حمايت كنند.
سازمان كنفرانس اسلامي تاكيد كرد كه شهر قدس و سلامت اماكن مقدس آن اهميت زيادي براي تمام مسلمانان دارد و ارتباط زيادي با تثبيت امنيت و صلح در منطقه و حتي جهان دارد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: مسئوليت حفظ امنيت و سلامت تمام اماكن مقدس در منطقه اشغال شده بر عهده اسرائيل است. لذا اسرائيل بايد به تمام پيمانها و توافقنامه‌هاي بين‌المللي بويژه توافقنامه ژنو پايبند شود و از تجاوز به اماكن مقدس و محروم كردن نمازگزاران از ورود به اين مناطق خودداري كند. همچنين تغيير در بافت جمعيتي و يا عمراني در مناطق تحت اشغال و يا تجاوز به اماكن تاريخي ممنوع است.
سازمان كنفرانس اسلامي از جامعه بين‌الملل خواست تا با اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي، اين رژيم را به پايبندي به حقوق بين‌الملل و توقف تجاوزهاي آن در قدس اشغالي و احترام به اماكن مقدس ملزم كند.

 

احتمال حضور ملك‌عبدالله در آغاز مذاكرات سازش در واشنگتن

خبرگزاري فارس: يك روزنامه مصري نوشت كه واشنگتن با جديت دعوت از پادشاه عربستان براي حضور در مراسم ازسرگيري مذاكرات مستقيم بين تشكيلات خودگردان و رژيم صهيونيستي را بررسي مي‌كند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه "المصريون "، واشنگتن در حال حاضر با جديت موضوع دعوت از ملك عبدالله براي حضور در كنار "حسني مبارك " رئيس جمهور مصر و "عبدالله دوم " پادشاه اردن در مراسم ازسرگيري مذاكرات مستقيم بين فلسطينيان و تل‌آويو را بررسي مي‌كند.
بر اساس اين گزارش واشنگتن قصد دارد با دعوت از ملك عبدالله به اين مراسم فشار بيشتري به "محمود عباس " رئيس تشكيلات خودگردان جهت پذيرش راه‌حل‌هاي ميانه در خصوص بسياري از مسائل ويژه وضعيت نهايي از جمله مسئله بازگشت آوارگان، وارد آورد.
به نوشته اين روزنامه واشنگتن همچنين به قاهره، رام‌الله و چندين كشور عربي پيشنهاد كرده است كه براي ايجاد توازن در مذاكرات حدود يكصد انديشمند عربي، فلسطيني، آمريكايي و اسرائيلي در پيدا كردن راه‌حل مسائل مربوط به وضعيت نهايي مشاركت كنند.
دولت "باراك اوباما " رئيس‌جمهوري آمريكا روز جمعه خواستار برگزاري نشست اسرائيل و تشكيلات خودگردان در واشنگتن در تاريخ 2 سپتامبر (11 شهريور) شد تا مذاكرات مستقيم سازش آغاز شود.
گروه‌هاي مختلف فلسطيني با اين مذاكرات كه اكنون بيش از 17 سال است، تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي آن را ادامه مي‌دهد، بشدت مخالفند و معتقدند اين مذاكرات كه تاكنون براي ملت فلسطين ثمري نداشته است، تنها سرپوشي بر شهرك‌سازي و يهودي‌سازي رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني شده است.

 

نتايج يك نظرسنجي گسترده نشان داد
لبناني‌ها تحقيقات بين‌المللي درباره ترور حريري را سياسي مي‌دانند

خبرگزاري فارس: نتايج يك نظرسنجي گسترده از مردم لبنان نشان مي‌دهد بيش‌تر لبناني‌ها تحقيقات بين‌المللي درباره ترور نخست‌وزير اسبق لبنان را سياسي و غيرشفاف مي‌دانند و بيش از نيمي از لبناني‌ها شواهد دبير كل حزب الله را قانع‌كننده ارزيابي كردند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبناني "السفير "، مركز تحقيقات "اطلاعات بين‌الملل " در دوره زماني بين 12 تا 16 آگوست 2010 نطرسنجي از مردم لبنان به عمل آورده است و موضع آن‌ها را درباره تحقيقات بين‌المللي براي جنايت ترور "رفيق الحريري " و دادگاه بين‌المللي و اسناد سيد حسن نصرالله و عوامل ترور حريري جويا شده است.
نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه 60 درصد لبناني‌ها تحقيقات بين‌المللي را سياسي و غيرشفاف و جانبدارانه خواندند و 43 درصد شيوه كار اين تحقيقات براي شفاف و بي‌طرف عمل كردن تاييد كردند و 17 درصد نيز به كل خواستار لغو دادگاه بين‌المللي شدند.
55 درصد شركت كنندگان در اين نظرسنجي گفتند كه اسناد دبير كل حزب الله شواهدي قانع‌كننده براي مظنون دانستن اسرائيل در ترور حريري است.
81 درصد شيعيان شركت كننده در نظرسنجي اسناد حزب الله را قانع‌كننده خواندند و اين نسبت در نزد دروزي‌ها به 39 درصد كاهش يافت و در بين اهل تسنن شركت كننده در نظرسنجي 41 درصد شواهد را قانع‌كننده خواندند و 40 درصد ديگر گفتند كه قانع كننده نيست.
نيمي از مسيحيان شركت كننده در نظرسنجي نيز مدارك حزب الله را قانع‌كننده دانستند و نيم ديگر نيز برخي جواب دادند كه قانع ‌كننده نيست و برخي ديگر گفتند نمي‌دانم.
پس از گذشت پنج سال و نيم از ترور رفيق الحريري نيمي از شركت كنندگان در نظرسنجي (49درصد) گفتند كه متهم ترور حريري را نمي‌شناسند يا نمي‌خواهند بدانند كيست در حالي كه 34 درصد گفتند كه اسرائيل در پس اين ترور واقع است و 5 درصد نيز سازمان جاسوسي آمريكا و اسرائيل را متهم كردند و مابقي، طرف‌هاي ديگر را دخيل در اين ترور دانستند.
با مقايسه موضع‌گيري لبناني‌ها در اين نظرسنجي با مواضع پيشين آن‌ها در نظرسنجي‌هاي سابق مشخص مي‌شود كه نسبت كساني كه دستگاه مشترك سوريه و لبنان را متهم به ترور حريري مي‌كردند از 40 درصد به 30 درصد كاهش يافته در حالي كه نسبت كساني كه اسرائيل را در اين جنايت متهم مي‌دانند از 11 درصد به 34 درصد افزايش داشته است.

 

جنگنده‌هاي رژيم‌صهيونيستي همچنان حريم‌هوايي لبنان را نقض مي‌كنند

خبرگزاري فارس: ارتش لبنان طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه هواپيماهاي جاسوسي رژيم‌صهيونيسي وارد حريم‌ هوايي اين كشور شده‌ و چندين ساعت به پرواز خود در داخل لبنان ادامه داده‌اند.


به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "پرس‌تي‌وي "، ارتش لبنان طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه هواپيماهاي شناسايي اسرائيلي براي ساعت‌ها بر فراز حريم هوايي اين كشور پرواز كرد‌ه‌اند.
بر اساس اين بيانيه، هواپيماهاي جاسوسي رژيم‌صهيونيستي روز يكشنبه ساعت 7 صبح وارد حريم‌هوايي لبنان شدند و بر فراز شهر مرزي "ناقوره " پرواز كرده و همچنين وارد حريم هوايي "بيروت " پايتخت لبنان شدند و ساعت 2:50 دقيقه حريم‌ هوايي لبنان را ترك كردند.
لبنان بارها از پرواز هواپيماهاي جاسوسي رژيم‌صهيونيستي بر فراز حريم هوايي اين كشور شكايت كرده‌اند.
چندي پيش، حزب‌الله لبنان چندين فيلم گرفته شده توسط هواپيماهاي بدون سرنشين رژيم‌صيونيستي را منتشر كرد. اين فيلم‌ها از محل تردد "رفيق‌حريري " نخست وزير ترور شده لبنان بوده است.
"سيد حسن نصرالله " دبير كل حزب‌الله لبنان اعلام كرده است كه اين فيلم‌ها به وضوح نقش تل‌آويو در ترور رفيق‌حريري را نشان مي‌دهد.

 

كارشناسان آمريكايي: آغاز مذاكرات مستقيم سازش دروغي بيش نيست

خبرگزاري فارس: تحليلگران سياسي آمريكا معتقدند كه در صورت عدم مهار سياستهاي رژيم صهيونيستي، آغاز مذاكرات سازش دروغي بيش نخواهد بود.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودي "الرياض "، تحليل‌گران آمريكايي معتقدند كه "باراك اوباما " رئيس جمهور آمريكا با بازگرداندن تشكيلات خودگردان فلسطين و اسرائيل به پاي ميز مذاكرات موفقيت بزرگي را رقم زده است اما اين موفقيت در صورتي كه نتايج و دستاوردهاي ملموسي نداشته باشد، همچنان شكننده خواهد ماند.
اين تحليلگران تاكيد دارند: در صورتي كه روند صلح پيشرفتي داشته باشد، يك موفقيت بزرگ براي سياست خارجه اوباما حاصل خواهد شد. اما اگر به اين موضوع توجه شود كه 18 ماه طول كشيده تا دو طرف به آغاز مذاكرات مستقيمي كه 17 سال پيش در پيمان اسلو بر سر آن توافق شده بود متقاعد شوند، مشخص مي‌شود كه ميزان مشكلات و مصاعب فرارو چيست؟
"توماس مان " كارشناس علوم سياسي در موسسه "بروكينگز " در واشنگتن گفت: اكنون زود است كه بخواهيم آغاز مذاكرات مستقيم را يك پيشرفت توصيف كنيم.
وي افزود: آنچه كه تحقق يافته يك گام كوچك اما اساسي در حل‌وفصل مشكل پيچيده موجود است.
"استيفن والت " استاد دانشگاه هاروارد در مجله "فارين پاليسي " مي‌نويسد: در سايه مواضع مخالف و ناهمگون ميان دو طرف [فلسطيني و اسرائيلي] و عدم رغبت اوباما در اعمال فشار بر اسرائيل براي امتيازدهي، از سرگيري مذاكرات سازش دروغي بيش نيست.
وي افزود: تنها چيزي كه ممكن است ناظران سياسي را متقاعد كند كه سياست آمريكا بطور عملي تغيير كرده است، تحقق نتايج ملموس است. ورود به مجموعه جديدي از مذاكرات بي‌نتيجه دستاوردي جز افزايش اين احساس كه آمريكا در پيشبرد اين پرونده ناتوان است، نخواهد داشت.
قرار است مذاكرات مستقيم سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي از دوم سپتامبر آتي با نظارت آمريكا آغاز شود. اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي حاضر به توقف شهركسازي و پذيرش اصل تشكيل دولت مستقل فلسطيني نيست و تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرده است كه بدون پذيرش اين شروط مذاكرات را آغاز نخواهد كرد.

 

رژيم صهيونيستي دستور تخريب 2 مسجد در كرانه باختري را صادر كرد

خبرگزاري فارس: ارتش رژيم صهيونيستي صبح امروز دستور تخريب دو مسجد تازه تاسيس در كرانه باختري را به بهانه نداشتن مجوز ساخت، صادر كرد.


به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري "فلسطين اليوم "، منابع فلسطيني گفتند كه ارتش رژيم صهيونيستي امروز دستور تخريب دو مسجد در كرانه باختري را صادر كرد كه يكي از اين مساجد در روستاي "بورين " در نزديكي نابلس شمال كرانه باختري و ديگري در نزديكي اردوگاه "الجلزون " در رام‌الله واقع شده است.
جمعيت صهيونيستي "رغابيم " كه پيگيري ساخت‌وسازهاي به اصطلاح غيرقانوني فلسطينيان را بر عهده دارد، با ارائه دادخواستي به دادگاه رژيم صهيونيستي خواستار تخريب اين دو مسجد شده بود.
رژيم صهيونيستي در ماه مبارك رمضان روند جنگ عليه شعائر ديني مسلمانان فلسطين را افزايش داده است و در همين راستا روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت " حدود دو هفته پيش نوشت كه برخي عناصر مديريت شهري ارتش اسرائيل به رياست سرهنگ "يواف مردخاي " با برخي وزراي تشكيلات خودگردان در مورد كاهش صداي اذان به توافق رسيدند و اين توافق در تمامي شهرها و روستاهاي كرانه باختري به اجرا درآمده است.

 

ادامه محاصره و سايه تنگدستي برسفره روزه داران غزه

خبرگزاري فارس: با تداوم محاصره ظالمانه نوار غزه از سوي رژيم صهيونيستي و بالارفتن ميزان فقر و بيكاري در اين منطقه، نياز فلسطينيان غزه به كمك هاي انساني و حمايت انجمن هاي خيريه بويژه در ماه مبارك رمضان در حال افزايش است.


به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري العالم، با وجود افزايش فقر و تنگدستي فلسطينيان غزه اما در رمضان امسال ميزان كمك ها به دليل شدت محاصره و شرايط سياسي موجود بسيار اندك بوده است.
آنچه كه انجمن هاي خيريه ارايه مي دهند همه نيازهاي شهروندان غزه را برطرف نمي كند و به قدري ناچيز است كه به دست بسياري از آنها نمي رسد.
مردم غزه هر سال منتظر ماه مبارك رمضان هستند زيرا به يمن اين ماه مبارك همواره كمك هاي بسياري براي آنها ارسال مي شد ولي امسال ميزان اين كمك ها نااميدكننده بود زيرا بنا به نظر صاحبان انجمن هاي خيريه ، حاميان ملت فلسطين به دليل تشديد محاصره وهمچنين وضعيت سياسي موجود نمي توانند كمك هاي خود را ارسال كنند.
"حسين ابومنصور " رييس كميته هماهنگي كمك هاي خيريه در غزه در گفت‌وگو با العالم اظهار داشت: هر سال در ماه مبارك رمضان توافقنامه هاي بسياري با طرف هاي حامي منعقد مي كرديم ولي امسال تا اين لحظه چنين توافقنامه هايي امضا نشده است، تاخير در كمك رساني به مردم غزه به دليل اوضاع و شرايط سياسي است.
"محمد حلاسه " مدير انجمن خيريه "اصدقاء الطالب " در غزه به العالم گفت: امسال بسياري از موسسات خيريه آشكارا اعلام كردند كه از ارسال كمك به نوار غزه عاجزند.
ميزان فقر در نوارغزه به 80 درصد رسيده و نياز مردم به كمك ها روز به روز در حال افزايش است و اين در حالي است كه ميزان كمك ها كاهش يافته است.
ماه مبارك رمضان فرصتي براي جلب توجه اعراب به مردم محاصره شده غزه بود ولي به نظر مي رسد كه آنها ديگر از توجه به اين منطقه خودداري مي كنند، اما مردم غزه هيچگاه از صبر و مقاومت خسته و نااميد نمي شوند.

 

عريقات: مذاكره با ادامه شهرك‌سازي اسرائيل متوقف مي‌شود

خبرگزاري فارس: مسئول ارشد مذاكره كننده تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه اگر شهرك‌سازي اين رژيم ادامه پيدا كند، مذاكره با آن متوقف مي‌شود.


به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري النشره لبنان، "صائب عريقات " امروز اعلام كرد كه اگر شهرك‌سازي ادامه پيدا كند، مذاكره مستقيم با رژيم صهيونيستي متوقف خواهد شد.
مسئول ارشد مذاكره كننده تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي تصريح كرد كه اگر بعد از تاريخ 26 سپتامبر آينده، ساخت شهرك‌هاي اسرائيل ادامه پيدا كند، مذاكره مستقيم متوقف مي‌شود.
تشكيلات خودگردان چندي پيش، پس از چهار ماه مذاكره غيرمستقيم با رژيم صهيونيستي تحت فشار و تهديد آمريكا، مذاكره مستقيم با رژيم صهيونيستي را پذيرفت.
اين مقام تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي از بين دو گزينه صلح و شهرك‌سازي بايد يكي را برگزيند.
بر خلاف آنچه تاكنون عملكرد تشكيلات خودگردان نشان داده است و هميشه تحت فشار آمريكا و رژيم صهيونيستي عريقات مدعي شد كه تشكيلات خودگردان زير بار ديكته‌ها [ي آمريكا] نمي‌رود.

 

صهيونيست‌ها از كودكان اسير فلسطيني براي آزمايش‌ پزشكي استفاده مي‌كنند

خبرگزاري فارس: اتحاديه بين‌المللي حمايت از كودكان اقدام رژيم صهيونيستي در استفاده از كودكان اسير فلسطيني براي انجام انواع آزمايش پزشكي را محكوم كرد.


به گزارش خبرنگار فارس از غزه، اتحاديه بين‌المللي حمايت از كودكان با انتشار بيانيه‌اي خواستار دفاع از حقوق كودكان اسير فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي شد.
اين اتحاديه همچنين در بيانيه خود ضمن پرده برداشتن از اقدام رژيم صهيونيستي در انجام آزمايش‌هاي گوناگون پزشكي بر روي اين كودكان اسير اعلام كرد، اين اقدام زيرپا گذاشتن آشكار تمام قوانين حقوق بين الملل و محكوم است.
اتحاديه بين المللي حمايت از كودك در اين راستا خواستار اجراي موافقتنامه چهارم ژنو جهت حمايت و دفاع از غيرنظاميان غزه شد.
از سوي ديگر خبرنگار فارس در غزه گزارش داد كه يك زن اسير فلسطيني به دليل عدم رسيدگي پزشكي و در اعتراض به شرايط بد اسارت با كوبيدن سر خود به ديوار خودكشي كرد.
خانواده اين زن اسير فلسطيني با مورد خطاب قرار دادن سازمان‌هاي بين المللي حقوق بشر از آنها درخواست كردند، براي رسيدگي به وضعيت اسف‌بار اسراي فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي اقدام فوري انجام دهند.

 

در پي اثبات ورود يك روزنامه‌نگار صهيونيستي به كويت؛
پارلمان كويت خواستار تشديد تحريم‌ها عليه رژيم صهيونيستي شد

خبرگزاري فارس: نمايندگان پارلمان كويت در پي اثبات ورود يك روزنامه‌نگار صهيونيستي به كويت، خواستار تشديد تحريم‌ها عليه اين رژيم و بازخواست مقامات مسئول كويتي شدند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه اماراتي "الخليج "، وزارت كشور كويت بار ديگر اعلام كرد كه از سال 2005 تا كنون و حتي پيش از آن هيچ اسرائيلي وارد اين كشور نشده است.
اين در حالي است كه چندي پيش "الداد باك " روزنامه‌نگار اسرائيلي ادعا كرده بود كه وارد كويت شده است و از مناطق مختلف اين كشور ديدن كرده است و حتي با برخي از متفكران، مقامات و مسؤولان اين كشور و بازرگانان نيز مصاحبه كرده است.
در همين راستا منابع امنيتي، رسانه‌اي و پارلماني كويت اعلام كردند كه موضع رسمي دولت كويت مخالفت با عادي‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي است و به همين دليل نيز اخبار منتشر شده مبني بر ورود يك روزنامه‌نگار اسرائيلي به كويت را رد مي‌كند و احتمالا الداد باك با گذرنامه‌اي غير اسرائيلي وارد كويت شده است.
الداد باك نيز در پاسخ به اين فرضيه اعلام كرد كه با گذرنامه آلماني وارد كويت شده است.
انتشار اين اخبار و تاييد ورود يك روزنامه‌نگار صهيونيست به كويت اعتراض بسياري از كويتي ها را برانگيخت در همين راستا نيز "فيصل المسلم " سخنگوي رسمي فراكسيون توسعه و اصلاح در پارلمان كويت امروز با شركت در يك كنفرانس خبري، موضع رسمي اين فراكسيون درباره ورود افراد داراي گذرنامه‌هاي اسرائيلي به كشور را اعلام خواهد كرد.
"وليد الطباطبائي " يكي از اعضاي اين فراكسيون تاكيد كرد كه ورود اسرائيلي‌ها به كويت يك جرم است كه بايد بطور قانوني اين موضوع پيگيري و مجرم مجازات شود. لذا دولت مسئول بررسي اين موضوع و احضار مسئولان اين امر به دادگاه است.
وي در ادامه از اينكه وزارت كشور كويت ورود الداد باك به كشور را رد مي‌كرد در حالي كه اين روزنامه‌نگار بر اين امر تاكيد داشت را بسيار عجيب دانست.
وي افزود: وزارت كشور بايد تحقيقات لازم را انجام دهد و تمام شخصيتهايي را كه با باك ديدار و گفت‌وگو كرده‌اند و اطلاعات متعددي را در اختيار او گذاشته‌اند احضار و بازخواست كند. زيرا باك طي مقاله‌اش تاكيد كرده كه با يك شخصين برجسته كويتي ديدار كرده و حتي به او گفته كه روزنامه‌نگار اسرائيلي است اما او اين موضوع را ناديده گرفته و همچنان با او مصاحبه كرده‌است، گويي كه كويت با اسرائيل كه فلسطين رااشغال كرده، رابطه دارد.
"ناجي عبدالهادي " ديگر نماينده پارلمان كويت نيز خواستار تعديل در پستهاي كليدي در وزارت كشور شد و از وزير كشور خواست كه مسئوليت اين تعديلها را برعهده بگيرد زيرا آنچه كه اتفاق افتاده قابل سكوت و اغماض نيست و يك نقض امور امنيتي بشمار مي‌رود.
وي تاكيد كرد: كسي كه نمي‌تواند كار خود را بخوبي انجام دهد بهتر است كناره‌گيري كند زيرا امنيت كشور تعارف بردار نيست و منطقه در شرايط خطرناك و حساسي وجود دارد لذا بايد به امور امنيتي دقت كنيم و در اين زمينه دچار تسامح و تساهل نشويم.
"اسيل العوض " يكي از نمايندگان پارلماني كويت نيز گفت: ورود اسرائيلي‌ها به كشور و گردش آنها در خيابانهاي كويت بسيار شگفت انگيز است و يك نقض خطرناك امور امنيتي بشمار مي‌رود لذا بايد در نحوه عملكرد سرويسهاي امنيتي تجديد نظر شود.
الداد باك چند روز پيش طي يك مقاله در روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت " با عنوان "كويت 20 سال در سايه " جزئيات زندگي خود در كويت در سايه آنچه كه تهديد آغاز جنگ در منطقه در سايه برنامه‌هاي هسته‌اي ايران خوانده شده، را عنوان كرد.
نويسنده در اين مقاله اعلام مي‌كند كه در كويت زندگي كرده و درباره آنچه تهديدهاي ايران عليه كويت و ساير كشورهاي حاشيه خليج فارس ناميد با "سامي الفرج " تحليل‌گر امور راهبردي كويت و ديگر شخصيت‌هاي كويتي نيز مصاحبه كرده‌است.
پس از انتشار اين مقاله يك مقام مسئول در وزارت اطلاع رساني كويت اظهار داشت: بخش رصد در اداره اخبار و امور سياسي اين مقاله را بررسي كرده‌ ضمن اينكه در اداره رسانه‌ها خارجي كه مسئول امور مربوط به روزنامه‌نگاران خارجي است، هيچ درخواستي از سوي نويسنده‌اي به نام "الداد باك " براي ورود به كويت ثبت نشده است و اسم او در فهرست روزنامه‌نگاران خارجي در كويت نيز وجود ندارد. لذا مي‌توان گفت كه وي يا اصلا وارد كويت نشده است يا با اسم و گذرنامه‌اي غيراسرائيلي وارد اين كشور شده باشد.
اين منبع آگاه تاكيد كرد كه احتمال اينكه الداد اساسا وارد كويت نشده باشد بسيار پررنگ‌تر است زيرا اطلاعات ذكر شده در مقاله منتشر شده در شماره ديروز يديعوت آحارونوت بسيار قديمي است كه مي‌توان به راحتي با استفاده از اينترنت نيز به آن دست يافت. لذا مقاله او هيچ نكته‌اي ندارد كه ثابت كند او پيش از اين در كويت بوده است ضمن اينكه در مقاله مذكور اشتباهات زيادي درباره اماكن و ترتيب حوادث در كويت وجود دارد.
از سوي ديگر يك منبع آگاه امنيتي كويت نيز اعلام كرد كه امكان ندارد يك اسرائيلي وارد كويت شده باشد.
وي درباره موارد ذكر شده در مقاله الداد باك گفت كه اطلاعات ذكر شده در اين مقاله اهميت چنداني ندارند و اطلاعات امنيتي يا نظامي بشمار نمي‌روند ضمن اينكه داراي اشتباههاي زيادي است.
اين مقام امنيتي در ادامه درباره اينكه امكان دارد هدف از اين اقدام به پا كردن يك جنگ رواني عليه ايران باشد، هشدار داد و گفت: موضع كويت درباره عادي‌سازي روابط با اسرائيل كاملا شفاف است و درباره برنامه هسته‌اي ايران نيز با موضوع توسل به زور مخالف است و تنها راهكار حل‌وفصل اين پرونده را گفت‌وگو مي‌داند.